طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر به سبک فست فودی ها

به گزارش مبصر کلاس، اگر در پی نسخه سبک تری از مرغ سوخاری سنتی هستید که تردی و طعم لذیذ را قربانی نمی کند، مرغ سوخاری در توستر کاملا مناسب شماست. کافی است درست مثل طرز تهیه مرغ سوخاری ساده، تکه های مرغ را در پودر سوخاری بغلطانید و در نهایت در توستر بپزید تا یک مرغ سوخاری ترد و طلایی داشته باشید که طعمش به میزان مرغ سوخاری سرخ شده در روغن خوشمزه باشد.

طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر به سبک فست فودی ها

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری در توستر

  • ران مرغ 4 عدد
  • آرد همه منظوره سه چهارم فنجان
  • پاپریکا 2 قاشق چایخوری
  • شیر کامل نصف فنجان
  • آرد سوخاری نصف فنجان
  • کره بدون نمک ذوب شده 3 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ بزرگ 2 عدد
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه آسیاب شده نصف قاشق چایخوری

1. آماده کردن مواد

اولین مرحله از طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر این است که مواد و مخلوط های لازم را آماده کنید. برای این کار ابتدا آرد همه منظوره و پاپریکا را در یک ظرف کم عمق ترکیب کنید. دقت کنید که خوب با هم مخلوط شوند. سپس در ظرف کم عمق دیگری، شیر و 2 عدد تخم مرغ بزرگ را با هم مخلوط کنید و فعلا کنار بگذارید. در نهایت یک ظرف کم عمق دیگر بردارید و کره ذوب شده و آرد سوخاری را با چنگال مخلوط کنید.

2. سوخاری کردن مرغ

اولین مرحله از طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر این است که مواد و مخلوط های لازم را آماده کنید. برای این کار ابتدا آرد همه منظوره و پاپریکا را در یک ظرف کم عمق ترکیب کنید. دقت کنید که خوب با هم مخلوط شوند. سپس در ظرف کم عمق دیگری، شیر و دو عدد تخم مرغ بزرگ را با هم مخلوط کنید و فعلا کنار بگذارید. در نهایت یک ظرف کم عمق دیگر بردارید و کره ذوب شده و آرد سوخاری را با چنگال مخلوط کنید.

3. پخت مرغ سوخاری

در این مرحله ابتدا توستر خود را با دمای 250 درجه سانتی گراد روشن کنید سپس مرغ ها را در ظرفی که رویش را با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید و توستر را با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن کنید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه مرغ سوخاری در این دما بپزد بعد دمای توستر با روی 180 درجه تنظیم کنید و ااجازه دهید مرغ سوخاری شما حدود 45 دقیقه بپزد.

نکات تکمیلی برای تهیه مرغ سوخاری

معمولا رایج ترین روش تهیه مرغ سوخاری این است که آن را در روغن فراوان سرخ می نمایند و این مسئله باعث می گردد این غذا را به گزینه ای ناسالم تبدیل کند اما می توانید با تهیه مرغ سوخاری در فر و توستر در تهیه این غذا حجم روغن مورد استفاده را کم کنید تا این غذا گزینه سالم تری باشد.

سینه یا ران مرغ برای تهیه مرغ سوخاری

برای تهیه مرغ سوخاری می توانید هم از سینه مرغ هم از ران مرغ بهره ببرید. اما بهتر است از گوشت ران بهره ببرید که بهتر و سریع تر می پزد.

مزه دار کردن بهتر مرغ سوخاری

به جای این که فقط نمک و فلفل را روی مرغ بپاشید و آن را با انگشتان خود روی مرغ بمالید تا مزه دارتر گردد. برای طعم بیشتر می توانید قسمت های مرغ را با میزان زیادی پودر سیر و فلفل کاین تند مزه دار کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر به سبک فست فودی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر به سبک فست فودی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید