پیدا شدن سر و کله یک عنکبوت عجیب در یخبندان قطب جنوب، عکس

به گزارش مبصر کلاس، این عنکبوت های دریایی چهار چشم، پاهایی بلند و پنجه هایی متفاوت دارند و در اعماق یخبندان قطب جنوب کشف شدند.

پیدا شدن سر و کله یک عنکبوت عجیب در یخبندان قطب جنوب، عکس

غزال زیاری: طبق مطالعه منتشره در مجله ZooKeys، محققان هنگامی که یک ترال دریایی را به سمت دریای راس، خلیج عظیمی در 320 کیلومتری قطب جنوب راهنمایی می کردند، به موجود تازهی با نام Austropallene halanychi برخوردند.

در ژانویه 2013، دانشمندانی که روی کشتی RVIB Nathaniel B. Palmحضور داشتند، تور ترال را از عمق 275متری زیر دریا بیرون کشیده و با نمونه منحصر به فردی روبرو شدند که با هیچ یک از توصیف های موجود درباره گونه های مشابه عنکبوت های دریایی، شباهتی نداشت.

کشف گونه ای تازه از اعماق دریا

این گونه، به مراتب بزرگتر از دیگر عنکبوت های دریایی بود و طول پاهایش به 3 سانتی متر می رسید و چهار چشم تیره، یک شکم متورم کوتاه و یک تاج گل از موها در اطراف دهانش داشت. یکی از متمایزترین ویژگی های این جانور، زائده های بازو مانندش بود که چلیفور نامیده می گردد و بسیار قوی و قدرتمند است.

  • ردپای دایناسورها در پیری انسان!
  • سنگ بزرگ 55 کیلوگرمی که از طلا ارزشمندتر از آب عایدی

این عنکبوت های دریایی یک پنجه با دو انگشت دارند که یکی از این دو انگشت، ثابت است و دیگری متحرک. هردوی این انگشتان به هم نزدیک هستند و هیچ فضایی بین انگشتان شان دیده نمی گردد و نوک پنجه هایشان سیاه است.

اندام های حیاتی Austropallene halanychi هم مثل سایر عنکبوت های دریایی، در پاهایشان واقع شده است. طبق گفته اندرو ماهون، یکی از نویسندگان این مطالعه، آنها به وسیله پاهای شان تنفس می نمایند.

طبق گفته یکی از مسئولان آکواریوم Monterey Bay، عنکبوت های دریایی به وسیله منافذ پاهایشان جفت گیری می نمایند و ماده های آنها، تخمک های بزرگی دارند. عنکبوت دریایی نر، تخم های آزاد شده به وسیله ماده ها را حمل می نمایند. تغدیه این عنکبوت های دریایی به وسیله خرطوم 2.5 سانتی متری شان است که شبیه به یک نی عمل می نماید.

این گونه عنکبوت دریایی تازه کشف شده، به افتخار کنت.ام.هالانیچ، دانشمندی که در زمینه بی مهرگان دریایی فعالیت زیادی داشته، نامگذاری شده است.

منبع: nypost

5858

منبع: خبرآنلاین

به "پیدا شدن سر و کله یک عنکبوت عجیب در یخبندان قطب جنوب، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیدا شدن سر و کله یک عنکبوت عجیب در یخبندان قطب جنوب، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید