آقای مدیرکل و اهمیت موضع ایران

به گزارش مبصر کلاس، سی و پنج کشور عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای درجلسه محرمانه خود امروز دوشنبه هفتم آبان 1398 آقای رافائل ماریانو گروسی ( (Rafael Mariano Grossiرابه عنوان مدیرکل جدید این نهاد بین المللی نظارت کننده بر فعالیت های هسته ای 171 کشور دنیا ، انتخاب کرد.

آقای مدیرکل و اهمیت موضع ایران

نمایندگان با آنکه مواضع آقای گروسی درسه سالی که در فاصله سالهای 2010 تا 2013 به عنوان معاون سیاسی آقای آمانومدیرکل پیشین فعالیت می کرد ، درمورد ایران سختگیرانه بود ولی فکرمیکنم ایران باید از انتخاب او استقبال کند زیرا ایران با اقدام های شفاف سازی خود در چارچوب برجام اصولا جایی برای بهانه جویی دیگران باقی نگذاشته است .

در واقع تا زمانی که ایران از میزان تعهدات خود در همکاری با آژانس نکاسته است به هیچ وجه نباید نگران حضور دبیرکل جدید با تیمی باشد که تعیین نیست دیدگاه انها در خصوص همکاری با ایران چه خواهد بود. اتفاقا ایران میتواند همکاری خوبی با مدیرکل جدید که رسما کار خودش را از یازدهم دی ماه 1398 (اول ژانویه 2020) شروع می نماید ، بنیان بگذارد .

آقای رافائل ماریانو گروسی متولد بوئنوس آیرس ، آرژانتین در سال 1961 است که به عنوان یک دیپلمات حرفه ای شناخته می گردد. دکترای تاریخ و سیاست بین الملل خود را در سال 1991 از دانشگاه ژنو کسب نموده است. او بیش از آنکه مانند یوکیو آمانو یک حقوق دان باشد، یک سیاستمدار است .

شاید برای ایران بهتر بود آقای فِروتسا سرپرست کنونی آژانس به عنوان مدیرکل جدید انتخاب می شد زیرا او یک متخصص اتمی از کشور رومانی بود که کمتروارد بازی های سیاسی مرسوم در آژانس می شد ، اما بالاخره 24 کشور از سی و پنج کشور عضو شورای حکام ترجیح دادن زمام امور این نهاد بسیار تاثیرگذار بر صحنه اتمی دنیا را در چهار سال آینده به یک سیاستمدار بسپارند.

منبع: خبرآنلاین

به "آقای مدیرکل و اهمیت موضع ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقای مدیرکل و اهمیت موضع ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید