ایران سال آینده 4 ماهواره به فضا پرتاب می نماید

به گزارش مبصر کلاس، رئیس سازمان فضایی کشور با تاکید بر اینکه دانشمندان ایرانی تسلط کامل بر علم و فناوری فضایی دارند، گفت: با توجه به پیشرفت فضایی ایران سال آینده 4 ماهواره در فصل های مختلف به فضا پرتاب خواهد نمود.

ایران سال آینده 4 ماهواره به فضا پرتاب می نماید

به گزارش گروه رسانه های مبصر کلاس، مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی در گفت وگو با فارس، با بیان اینکه سال آینده ایران 4 ماهواره به فضا پرتاب خواهد نمود، گفت: در حال حاضر دانشمندان ایرانی تسلط کامل بر علم و فناوری فضایی دارند و تا به امروز توانسته اند با تعهد و خودباوری به دستاوردهایی در حوزه طراحی و ساخت ماهواره دست پیدا نمایند، به طوری که امروز ایران در داشتن ایستگاه فضایی جزء 5 کشور جهان است. همچنین کشور ما در طراحی و ساخت ماهواره جزء 9 کشور این تکنولوژی واقع شده است.

سال آینده در هر فصل یک ماهواره به فضا پرتاب می گردد

وی افزود: سال آینده کشور ایران در هر یک از فصول مختلف یک ماهواره را به فضا پرتاب می نماید به طوری که در مجموع 4 ماهواره توسط سازمان فضایی در مدار قرار خواهد گرفت. این در حالی است که هدف این سازمان توسعه کشور و رسیدن به رفاه اجتماعی است. ما معتقدیم ماهواره به عنوان پیشران توسعه کشور محسوب می گردد.

2 ماهواره سنجشی مأموریت تصویربرداری دارند

براری توضیح داد: سال آینده از 4 ماهواره ای که قرار است پرتاب گردد، 2 ماهواره سنجشی بوده و دارای 3 ماموریت است به طوری که این 2 ماهواره به تصویربرداری از پدیده های زمین می پردازد. در مرحله بعد به تفکیک تصاویر در فاصله 5 متر و 15 متر پرداخته و سپس آنها را ذخیره و داده های دریافتی را ارسال می نماید و در سومین ماموریت نیز سنسور و تشعشات فضایی را شناسایی نموده و برای یاری به توسعه تکنولوژی فضایی، داده های خود را به زمین ارسال می نماید.

2 ماهواره مخابراتی مأموریت اتصال اینترنت دارند

رئیس سازمان فضایی افزود: 2 ماهواره دیگر که قرار است سال آینده پرتاب گردد، با عنوان ماهواره مخابراتی هستند که ماموریت آنها شناسایی محیط و اتصال اینترنت از فضا به طور مستقیم به گوشی های تلفن همراه است.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ایران سال آینده 4 ماهواره به فضا پرتاب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران سال آینده 4 ماهواره به فضا پرتاب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید