برگزاری مانور سراسری زلزله در کردستان

به گزارش مبصر کلاس، مانور زلزله بمناسبت سالروز کاهش اثرات بلایای طبیعی در 11 خانه هلال کردستان برگزار گردید.

برگزاری مانور سراسری زلزله در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: مانور زلزله با هدف، افزایش تاب آوری، ارتقای دانش، مهارت اعضای خانه های هلال و ایجاد فرهنگ ایمنی در برابر زلزله جهت کاهش خسارات ناشی از زلزله در 11 خانه هلال استان اجرا شد.

دکتر جلالی بیان نمود: مانور زلزله در بخش های پناهگیری اضطراری، خروج ایمن، آنالیز ساختمان از نظر ایمنی بعد از وقوع زلزله و ... اجرا شد و همیشه جمعیت هلال احمر استان در کوشش است که اقدامات موثری در راستای آموزش همگانی که رسالت اصلی هلال احمر است را انجام دهد.

او با توجه به اینکه کشور ما یکی از حادثه خیز ترین کشور های دنیا است و هرساله شاهد وقوع حوادث و سوانح هستیم و خسارت های جانی و اقتصادی فراوانی را در پی دارد، اضافه کرد: ضروری است جهت پیشگیری از خسارات ها، برنامه ای جامعی تدوین و اجرا گردد که به این منظور با اجرای مانور های آمادگی در برابر زلزله کوشش می گردد در جهت افزایش سطح آمادگی جامعه گام برداریم.

جلالی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت خانه های هلال، دانش آموزان، مراکز آموزشی، کارکنان دستگاه ها و نهاد های اجرایی، آموزش های مورد احتیاج در همه سطوح پایه و تخصصی درراستای ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله را به صورت رایگان ارائه می دهیم.

مبصر کلاس کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برگزاری مانور سراسری زلزله در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مانور سراسری زلزله در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید