برگزاری نشست مشترک ژاپن-آمریکا-کره جنوبی بعد از شکست مذاکرات سوئد

به گزارش مبصر کلاس، نمایندگان ارشد کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در امور مربوط به کره شمالی، در واشنگتن دیدار و درباره مذاکراتِ ناکام واشنگتن و پیونگ یانگ در سوئد رایزنی کردند.

برگزاری نشست مشترک ژاپن-آمریکا-کره جنوبی بعد از شکست مذاکرات سوئد

به گزارش گروه بین الملل مبصر کلاس، به فاصله سه روز بعد از مذاکرات دو جانبه هیات های آمریکایی و کره شمالی در سوئد، نشست سه جانبه نمایندگان ارشد کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در امور مربوط به مذاکرات اتمی در واشنگتن برگزار گردید.

بنا بر نوشته رادیو کی بی اس کره جنوبی، لی دو هون مذاکره نماینده ارشد اتمی کره جنوبی روز گذشته (سه شنبه) با استفان بیگان و شیگکی تاکیزاکی همتایان آمریکایی و ژاپنی خود در پایتخت آمریکا دیدار کردند تا درباره نشست کارشناسی اخیر واشنگتن و پیونگ یانگ در کشور سوئد رایزنی نمایند.

طبق این گزارش، مذاکره نماینده ارشد اتمی کره جنوبی علاوه بر حضور در نشست مشترک سه جانبه، دیدارهای جداگانه دوجانبه ای هم با همتایان آمریکایی و ژاپنی خود ترتیب داد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، نشست سه جانبه نمایندگان ارشد واشنگتن، سئول و توکیو تاکیدی مجدد بر اهمیت ادامه هماهنگی های سه کشور به منظور حصول به یک صلح پایدار و خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره بود و طرف های شرکت نماینده در این نشست، درباره راه های دستیابی به پیشرفت در خلع سلاح اتمی کره شمالی گفتگو کردند.

وزارت خارجه کره جنوبی هم در بیانیه ای درباره این نشست سه جانبه اطلاع داد که نمایندگان ارشد این سه کشور درباره نشست دوجانبه کارشناسی آمریکا و کره شمالی در سوئد صحبت کردند.

این دومین دیدار سه جانبه نمایندگان ارشد کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در امور مربوط به مذاکرات اتمی کره شمالی طی یک ماه اخیر است. سوم مهرماه هم در حاشیه مجمع عمومی سالانه سازمان ملل در نیویورک، نشست سه جانبه ای بین نمایندگان این سه کشور برگزار گردیده بود.

نشست سه جانبه تازه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در حالی اجرا شده که به گفته مقام های کره شمالی، گفت و گوهای روز شنبه (13 مهرماه) هیات های کارشناسی واشنگتن و پیونگ یانگ در سوئد به شکست انجامید.

وزارت خارجه کره شمالی با صدور بیانیه ای در مورد شکست مذاکرات کارشناسی اخیر با آمریکا تأکید کرد که واشنگتن همچنان به سیاست های خصمانه اصرار می ورزد و در برگزاری مذاکرات ارزشمند با پیونگ یانگ ناتوان است و اظهارات دروغین علیه این کشور مطرح می نماید (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "برگزاری نشست مشترک ژاپن-آمریکا-کره جنوبی بعد از شکست مذاکرات سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست مشترک ژاپن-آمریکا-کره جنوبی بعد از شکست مذاکرات سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید