تثبیت شاخص دلار

به گزارش مبصر کلاس، شاخص دلار پیروز شد در ابتدای معاملات هفتگی نیز در کانال 98.4 واحد باقی بماند.

تثبیت شاخص دلار

به گزارش مبصر کلاس به نقل از رویترز، پس از سخنان جدید رئیس بانک مرکزی آمریکا که به حدس ها در خصوص کاهش مجدد نرخ بهره در آمریکا شدت بخشید، ارزش دلار در بازارهای جهانی نسبتا تثبیت شد. جروم پاول گفته بود که به منظور حفظ و تقویت رشد اقتصادی آمریکا، بانک مرکزی در زمان مناسب از ابزارهای در اختیار خود استفاده خواهد کرد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد در معاملات روز دوشنبه نسبتا بدون تغییر در مقایسه با روز جمعه و در سطح 98.423 واحد باقی ماند. در برابر ین، هر دلار به 106.9 ین تقویت شد تا به بالاترین سطح این ماه خود برسد. هر دلار استرالیا به ازای 0.6857 دلار آمریکا مبادله شد.

ماساهیرو ایشی کاوا- استراتژیست ارشد موسسه دایوا سکیوریتیز گفت: انتظار نسبت به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در معاملات امروز به کمک دلار آمد و جلوی ریزش زیاد آن به دلیل آمار نه چندان خوب اشتغال را گرفت.

پس از رسیدن ارزش یورو به پایین ترین سطح خود در برابر دلار طی 28 ماه اخیر، امروز ارزش ارز واحد اروپایی در برابر اسکناس سبز اندکی تقویت شد تا هر یورو به ازای 1.1025 دلار مبادله شود. با این حال یورو از رکورد امسال خود و رسیدن به کانال 1.13 دلار فاصله زیادی دارد. از سوی دیگر اما پوند که در حال بازیابی تدریجی ارزش خود است به 1.2282 دلار افزایش یافت هر چند که با توجه به تداوم بحران داخلی سیاسی در انگلیس بر سر چگونگی حل و فصل مساله برگزیت، چشم انداز پوند کماکان پر ریسک است.

در برابر سایر ارزهای جهانی، هر دلار آمریکا به ازای 1.3163 دلار کانادا، 0.9888 فرانک سوئیس و 7.1303 یوان چین مبادله شد.

بازدهی اوراق قرضه 10 ساله وزارت خزانه داری آمریکا مجدد به کانال 1.5 درصدی برگشت و از 1.608 درصد به 1.567 درصد کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تثبیت شاخص دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تثبیت شاخص دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید