تحصیل یک میلیون دانشجو در دانشگاه های سوریه

به گزارش مبصر کلاس، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون وزیر علوم سوریه گفت: یک میلیون دانشجو در 7 دانشگاه دولتی و 73 دانشگاه خصوصی در کشور سوریه تحصیل می نمایند.

تحصیل یک میلیون دانشجو در دانشگاه های سوریه

محمدماهر قباقیبی، امروز سوم دی ماه در چهارمین مجمع دانشگاه های ایران و جهان عرب با موضوع آینده پژوهی صندلی دانشگاه های ایران و جهان عرب در توسعه جهان اسلام که در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: دوست داریم پژوهش های مشترک دیپلماسی علمی را برقرار و نقاط اشتراک را تقویت و جستجو کنیم.

وی اضافه نمود: یک میلیون دانشجو در 7دانشگاه دولتی و 73 دانشگاه خصوصی در کشور سوریه وجود دارد و یکی از اصیل ترین دانشگاه ها در دمشق است که بیش از 100 سال از عمر آن می گذرد و 7000 دانشجو در مقطع ارشد و دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

معاون وزیر علوم سوریه، بیان نمود: همچنین در ذیل دانشگاه دمشق 9 مؤسسه آموزشی در زمینه پزشکی خدمت رسانی می نمایند تا بتوانند خدمات پزشکی را به شهروندان سوریه ارائه دهند.

قباقیبی اظهار داشت: در گذشته توافق هایی در زمینه ارتباط دانشگاه های سوریه و ایران انجام شده است و این ارتباط امروز با چهار دانشگاه تهران، علوم پزشکی، آزاد و دانشگاه فردوسی مشهد برقرار شده است. هدف ما تنها امضاء توافق ها نیست بلکه در نظر داریم کارهای اجرایی و عملیاتی صورت بگیرد.

وی افزود: این توافق ها به نفع دو کشور است و به همکاری دو کشور یاری می نماید و منجر به پژوهش های مشترک می گردد. دوست داریم مراکز مشترک را در دمشق و ایران ایجاد کنیم تا از طریق آن پژوهش های مشترک میان این دو کشور انجام گردد و این موضوع در یکسان سازی همکاری میان دو کشور بسیار مؤثر است.

رئیس دانشگاه دمشق، مطرح نمود: روابط ایران و سوریه برادرانه و محبت آمیز است و دانشگاه ها کوشش می نمایند بدون مناسبات سیاسی این روابط را ادامه و آن را تقویت نمایند. امیدواریم در این مجمع توافق ها و پژوهش هایی صورت بگیرد که به نفع هر دو کشور باشد. با تأسیس مراکز مشترک در ایران و دمشق می توانیم نتایج خوبی را در جهان منعکس کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تحصیل یک میلیون دانشجو در دانشگاه های سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل یک میلیون دانشجو در دانشگاه های سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید