خبرنگاران افزایش آمار مبتلایان کرونای انگلیسی در استان اردبیل به 11 نفر

به گزارش مبصر کلاس، اردبیل- خبرنگاران- آمار مبتلایان کرونای انگلیسی در استان اردبیل با مثبت شدن آزمایش 2 فرد مشکوک دیگر به 11 نفر افزایش یافت.

خبرنگاران افزایش آمار مبتلایان کرونای انگلیسی در استان اردبیل به 11 نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار مبصر کلاس گفت: بر اساس آخرین نتایج تعیین شده توسط آزمایشگاه تشخیص کرونا، تست کرونای انگلیسی 2 نفر دیگر در اردبیل مثبت شده که هم اکنون در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری هستند.

دکتر شهرام حبیب زاده اضافه نمود: منشاء و محل ابتلای آنها هنوز تعیین نیست.

وی با اشاره به بستری شدن 10 نفر از بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در شهر اردبیل و یک نفر در شهرستان خلخال، اعلام کرد: تعدادی از اطرافیان این بیماران نیز رهگیری شده و آزمایش ابتلا به کرونا بر روی آنها اجرا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از همه اهالی استان خواست تا در صورت داشتن مسافری از استان خوزستان یا استان های درگیر با کرونای انگلیسی و کشور عراق، موضوع را به سامانه تلفنی 4030 یا شماره تلفن مرکز مدیریت بیماری های شهرستان ها اطلاع داده و یا به نزدیک ترین پایگاه، مرکز یا خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه نمایند.

وی همچنین از شهروندان خواست تا غربالگری، معاینه و تست افراد مشکوک به کرونا و به خصوص کرونای انگلیسی را جدی بگیرند.

دکتر حبیب زاده اضافه نمود: در صورت مشاهده و تایید موارد ابتلای افراد به کرونای انگلیسی، باید خود فرد به سرعت درمان یا ایزوله شده و اطرافیان او نیز تحت کنترل قرار گیرد تا مانع انتقال ویروس در خانواده، اطرافیان و جامعه گردد.

به گزارش مبصر کلاس، تدابیر سخت گیرانه مقابله با کرونا در استان اردبیل از سوی مردم و متولیان بهداشت و درمان از یک هفته پیش و همزمان با تایید شناسایی موارد ابتلا به سویه جدید کرونا موسوم به کرونای انگلیسی افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افزایش آمار مبتلایان کرونای انگلیسی در استان اردبیل به 11 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش آمار مبتلایان کرونای انگلیسی در استان اردبیل به 11 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید