دو زن مسئول کمیسیون های انتخابات افغانستان شدند

به گزارش مبصر کلاس، کابل - خبرنگاران -اعضای کمیسیون های انتخابات افغانستان هواعلم نورستانی و زهره بیان شینواری را به عنوان رئیسان این کمیسیون ها برگزیدند.

دو زن مسئول کمیسیون های انتخابات افغانستان شدند

به گزارش سه شنبه شب مبصر کلاس، دولت افغانستان طی 20 روز گذشته قانون انتخابات این کشور را تعدیل و پس از آن اعضای پیشین کمیسیون را برکنار و طی یک انتخابات از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعضای جدیدی را به رهبری کمیسیون ها انتخاب کردند.

در این انتخابات که هفته گذشته در کاخ ریاست جمهوری برگزار گردید، از بین 80 نامزد از جمله 9 زن که برای 14 پست از سوی احزاب سیاسی و جامعه مدنی معرفی شده بودند، 14 تن انتخاب شدند.

این افراد روز گذشته در کاخ ریاست جمهوری مراسم تحلیف را انجام داده و در حضور رئیس جمهوری و رئیس اجرایی دولت وحدت ملی تعهد کردند که به استقلال و عدم مداخله کاری کمیسیون ها پایبند باشند.

بر این اساس، اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان به اعضای کمیسیون انتخابات در عین حال هشدار داد که اگر تخلف نمایند و یا مرتکب جرمی در جریان کار شوند مشمول قانون جزای این کشور خواهند شد.

براساس قانون انتخابات افغانستان اعضای رهبری کمیسیون ها در یک انتخابات داخلی رئیس، معاون و سخنگویان خود را انتخاب می نمایند که امروز در انتخابات کمیسیون انتخابات، بانو نورستانی پیروز شد به ریاست کمیسیون برگزیده گردد.

در کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی نیز شینواری به عنوان رئیس برگزیده شد.

بر اساس این گزارش، اکنون زنان در راس هردو کمیسیون قرار گرفته اند و باید دید که با چالش های پیشرو کمیسیون های انتخابات که مهمترین آن بی اعتمادی نسبت به این مجموعه ها پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 1393 و انتخابات مجلس 28 و 29 مهرماه سال جاری روبه رو شدند، چه خواهند کرد.

این کمیسیون موظف است تا به زودی نتیجه انتخابات مجلس را که بیش از چهار ماه از زمان برگزاری آن می گذرد، اعلام کند تا مجلس نمایندگان کار خود را شروع کند.

شبد**آساق*291*

منبع: ایرنا

به "دو زن مسئول کمیسیون های انتخابات افغانستان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو زن مسئول کمیسیون های انتخابات افغانستان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید