دیدار با عراق، تکلیف ایران را مشخص می کند، باید از تیم کی روش استفاده کنیم

به گزارش مبصر کلاس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران می گوید دیدار نتیجه بازی با عراق، تکلیف تیم ملی ایران را مشخص می کند.

دیدار با عراق، تکلیف ایران را مشخص می کند، باید از تیم کی روش استفاده کنیم

حشمت مهاجرانی در گفت وگو با مبصر کلاس، در آستانه دیدار حساس و سرنوشت ساز تیم ملی فوتبال ایران برابر عراق گفت: از چندین سال قبل تاکنون و از دوران حضور در مسابقات غرب آسیا، عراق به علت شباهت های فیزیکی و روحی همواره رقابت های نزدیکی با ایران داشته است. عربستان، قطر، امارات، کویت و ... به اندازه عراق شبیه ایران نبودند. از گذشته عراق و سوریه مقابل ما بازی های بسیار خوبی ارائه کرده و موجب دردسر ما شده اند.

وی به نبود بازی تدارکاتی برای تیم ملی طی روزها و هفته های گذشته اشاره کرد و افزود: از بازی با بحرین تاکنون هیچ دیداری نداشتیم که این موضوع منجر به کاهش هماهنگی تیم ملی خواهد شد و یک از نقاط ضعف ما محسوب می شود.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال درباره این که تیم ملی تنها با انجام چهار جلسه تمرین و اضافه شدن دیرهنگام لژیونرها با عراق دیدار خواهد کرد، تاکید کرد: این موضوع یک کمبود بزرگ برای تیم ملی است. به علت تغییراتی که در تیم ملی به وجود آمده، هماهنگی بازیکنان تیم ملی کاهش یافته و برخی از بازیکنان فاقد بازی ملی مناسب هستند. منطق فوتبال می گوید که دیدار سختی مقابل عراق خواهیم داشت.

مهاجرانی گفت: برای افزایش هماهنگی تیم ملی، باید اسکلت و اسخوان بندی این تیم را حفظ کنیم. به نظرم بهترین کار استفاده از تیم کی روش است.

او در واکنش به سوال که آیا منظورش این است که ویلموتس از ترکیب کی روش برای بازی های تیم ملی استفاده کند و جوان گرایی را به آینده موکول کند، یادآور شد: جوانگرایی نیازمند زمان است و در کوتاه مدت نمی توان این کار را انجام داد. به نظرم تیم ملی در هنگام شروع بازی باید از بازیکنان استفاده کند که تجربه بیشتری در تیم ملی و بازی کنار هم دارند و بهتر از سایر بازیکنان یکدیگر را درک می کنند. می توانیم از جوان ها در یک برنامه بلند مدت بهره ببریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1978 با بیان اینکه بازی با عراق تکلیف تیم ملی را مشخص می کند، گفت: رقیب اصلی ما عراق است. ما به بحرین باختیم اما این تیم مدعی اصلی در برابر ما نیست. باید عراق را ببریم تا راهمان هموار شود. مساوی هم کار را سخت می کند. نباید در این دیدار اشتباه کنیم.

مهاجرانی مجددا به بحث کمبود بازی های تدارکاتی تیم ملی اشاره کرد و گفت: باید تکلیف گروه را خودمان رقم بزنیم. سرنوشت ایران در دستان خودش است. اگر عراق را ببریم، مشکل حل می شویم. در صورتی که بازی مساوی شود، بازی عراق و بحرین هم اهمیت پیدا می کند.

او تاکید کرد: به طور قطع پیروزیت ایران در این مسابقات و صعود به جام جهانی تاثیر مستقیمی بر نشاط اجتماعی دارد. کما اینکه بعد از قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در مسابقات بین قاره ای شاد شدند. امیدوارم با حفظ همبستگی و همدلی در تیم ملی بزرگسالان، همانند تیم ملی فوتبال ساحلی به پیروزیت برسیم.

مهاجرانی در ادامه درباره عیادت از محمد احمدزاده، کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی در بیمارستان پیش از برگزاری دیدار فینال مسابقات بین قاره ای که به قهرمانی ایران با پیروزی برابر اسپانیا ختم شد، گفت: بعد از قهرمانی هم همراه این تیم خوب، یک دست و همدل بودم. این تیم علی رغم کمبودهای زیاد، با شایستگی پیروز به شکست تیم خوب اسپانیا و کسب قهرمانی در مسابقات بین قاره ای شد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال با اشاره به کسالت محمد احمدزاده در دیدار پایانی برابر اسپانیا، یادآور شد: احمدزاده با وجود تب و لرز در زمین حاضر شد و توانست بازی خوبی ارائه دهد. این تیم بازیکنان بسیار خوبی دارد و با حضور یک مربی خوب و مدیری شایسته همانند خانم شهریاری توانسته افتخارات زیادی را برای ورزش و فوتبال ایران کسب کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دیدار با عراق، تکلیف ایران را مشخص می کند، باید از تیم کی روش استفاده کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار با عراق، تکلیف ایران را مشخص می کند، باید از تیم کی روش استفاده کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید