رویترز: آمریکا و طالبان درباره چگونگی کاهش خشونت مذاکره می نمایند

به گزارش مبصر کلاس، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که مذاکرات با طالبان درباره چگونگی کاهش خشونت ها جریان دارد.

رویترز: آمریکا و طالبان درباره چگونگی کاهش خشونت مذاکره می نمایند

به گزارش گروه بین الملل مبصر کلاس، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به رویترز گفت که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان با هیئت سیاسی طالبان درباره جزئیات مربوط به چگونگی کاهش خشونت ها مذاکره می نمایند.

این سخنگو که نامی از وی برده نشده این اظهارات را ساعاتی پس از تماس تلفنی مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان بیان نمود.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان درباره این تماس در بیانیه ای به نقل از پامپئو نوشت که در مذاکرات با طالبان پیشرفت های قابل ملاحظه ای در مورد کاهش پایدار خشونت انجام شده که این منتج به آتش بس خواهد شد.

در مقابل، اما دفتر رسانه ای ریاست اجرایی اشاره ای به مطرح شدن مسئله آتش بس در تماس با وزیر خارجه آمریکا نداشته است؛ در بیانیه منتشر شده توسط ریاست اجرایی آمده که پامپئو ابراز امیدواری نموده که پیشرفت بوجود آمده در مذاکرات با طالبان زمینه را برای امضای توافقنامه دوجانبه، شروع مذاکرات بین الافغانی و دستیابی به صلح دائمی فراهم سازد.

مسئله اعلام آتش بس یکی از موارد مورد اختلاف اشرف غنی با عبدالله، شماری از احزاب و جریان های سیاسی افغانستان و ظاهراً واشنگتن است. در حالی که دیگر جناح ها از قبول کاهش خشونت ها توسط طالبان در صورت امضای توافقنامه استقبال می نمایند ارگ ریاست جمهوری خواهان اعلام آتش بس طالبان پیش از شروع تبادل نظر های بین الافغانی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رویترز: آمریکا و طالبان درباره چگونگی کاهش خشونت مذاکره می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: آمریکا و طالبان درباره چگونگی کاهش خشونت مذاکره می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید