طرح جایگزینی موتور سیکلت برقی برای کاهش آلودگی هوای مشهد است

به گزارش مبصر کلاس، معاون استاندار خراسان رضوی گفت: طرح جایگزینی موتورسیکلت برقی در مشهد برای کاهش آلودگی هوا اجرا می گردد که در مرحله اول تحویل هزار دستگاه موتورسیکلت برقی به متقاضیان در حال اجرا است.

طرح جایگزینی موتور سیکلت برقی برای کاهش آلودگی هوای مشهد است

جواد خدایی معاون استاندار خراسان رضوی در حاشیه جلسه کارگروه آلودگی هوای خراسان رضوی گفت: امیدواریم تا آخر سال تعداد موتور سیکلت های برقی در مشهد افزایش چند برابری داشته و به یک برنامه مستمر و دائمی تبدیل گردد.

او اضافه نمود: بعلاوه کوشش ویژه ای داریم تا حد امکان و بر اساس شرایط کشور، سوخت نیروگاه ها که سهم 19 درصدی در آلودگی هوا دارند در مشهد کاهش یابد.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برای سنجش مقدار پیشرفت و یا عدم موفقیت در قانون هوای پاک، معیار ها باید از کیفی به کمی تغییر یابد، ادامه داد: بر اساس همین رویکرد، طرح تحول سنجش آلودگی هوا از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در حال آماده سازی است، بدین ترتیب باید دستگاه های دارای اثر بخشی بیشتر، همراه با جدول کمّی دارای برنامه زمانبندی معین شوند.

خدایی اعلام کرد: قرار است قانون هوای پاک و دستورالعمل کیفی آن به یک برنامه عملیات کمی دارای وزن و زمان همراه با متولی آن معین گردد تا نظارت دقیق تری بر اجرای آن صورت گیرد. این موضوع به صورت آزمایشی در بخش هایی از استان شروع شده است و به زودی اجرای رسمی آن شروع می گردد.

او توضیح داد: با توجه به عوامل مختلف تاثیرگذار در کاهش آلودگی هوا از جمله گرد وغبار، پهنه های حفاظتی به خصوص در کشف رود و ارتفاعات جنوبی شهر مشهد و سایر عوامل تاثیرگذار استانی، بدانیم تا مسیر معین تا سال 1404 چگونه خواهد بود.

29 روز هوای پاک در مشهد و بیشتر از پارسال

معاون استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: تا امروز نیز در مقایسه با سال قبل تعداد روز های پاک شهر مشهد افزایش چشمگیری به خاطر شرایط آب و هوایی در کنار سایر اقدامات صورت گرفته داشته است و این در حالی است که تعداد روز های هوای پاک از هفت روز در سال قبل به 29 رسیده است.

خدایی اظهار کرد: از سوی دیگر باید به این موضوع هم توجه داشت که شدت مقدار آلودگی هوا در امسال، بیشتر از سال قبل است و باید در این خصوص برنامه ریزی مناسبی در دستور کار قرار گیرد.

او اضافه نمود: با توجه به سرمای هوا، توجه به موضوع حمل و نقل عمومی در کنار ترافیک کلانشهر مشهد، نیازمند دقت و برنامه ریزی جدی است.

مبصر کلاس خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "طرح جایگزینی موتور سیکلت برقی برای کاهش آلودگی هوای مشهد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جایگزینی موتور سیکلت برقی برای کاهش آلودگی هوای مشهد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید