نقش پر رنگ چابهار در امنیت و ثبات در افغانستان، پاکستان و ایران

به گزارش مبصر کلاس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: چابهار می تواند به امنیت و ثبات در افغانستان، پاکستان و ایران یاری زیادی کند.

نقش پر رنگ چابهار در امنیت و ثبات در افغانستان، پاکستان و ایران

به گزارش مبصر کلاس، محمدجواد ظریف در فرودگاه کنارک اضافه نمود: توسعه شرق کشور و چابهار می تواند در ترانزیت و حمل و نقل نقش مهمی داشته باشد.

وی در ادامه بیان نمود: توسعه چابهار و شرق کشور از اولویت های وزارت خارجه و سیاست های خارجی ایران است و این منطقه برای ما اهمیت زیادی ان دارد .

ظریف گفت: چابهار می تواند به توسعه منطقه و کشورهای همجوار؛ پاکستان و افغانستان یاری کند .

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه توضیح داد: پیش از سفر به پاکستان فرصت کردم از فرصت ها و ظرفیت های تجاری و مالی چابهار بازدید کنم تا بتوانم اطلاعات بیشتری از این منطقه داشته باشم .

وزیر امور خارجه گفت: ظرفیت های چابهار به توسعه و ثبات و امنیت منطقه یاری می نماید و منطقه آزاد چابهار نیز می تواند برای کشور موثر باشد .

وی توضیح داد: توسعه چابهار می تواند در شبکه حمل و نقل ایران و پاکستان و افغانستان نقش مهمی داشته باشد و موجب نزدیکی شرکای ما گردد و وزارت امور خارجه نیز کوشش می نماید از فرصت های چابهار بیشتر استفاده کند .

به گزارش مبصر کلاس، وزیر امور خارجه پس از ورود به چابهار مورد استقبال استاندار و مسئولین محلی نهاده شد .

محمدجواد ظریف، به منظور بازدید از فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار و شرکت در نشست سرمایه گذاران و تجار ایرانی به چابهار سفر نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نقش پر رنگ چابهار در امنیت و ثبات در افغانستان، پاکستان و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پر رنگ چابهار در امنیت و ثبات در افغانستان، پاکستان و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید