وزیر خارجه ونزوئلا ضرب الاجل کشور های اروپایی را رد کرد

به گزارش مبصر کلاس، خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا ضرب الاجل مشخص شده از طرف کشور های اروپایی را رد نموده و تاکید نمود اروپایی ها همانند آمریکایی ها گام های نادرستی بر می دارند این موضوع، ونزوئلا را از واقعیت منحرف نمی کند.

وزیر خارجه ونزوئلا ضرب الاجل کشور های اروپایی را رد کرد

به گزارش، به نقل از آسوشیتدپرس، خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا ضرب الاجل مشخص شده از طرف کشور های اروپایی را رد کرد.

خورخه آریزا گفت: اروپایی ها همانند آمریکایی ها گام های نادرستی بر می دارند، این موضوع، ما را از واقعیت منحرف نمی کند.

آریزا گفت: امروز پس از بیدار شدن، گروهی در اروپا بیانیه هایی منتشر کردند. اجازه بدهید به آن ها بگویم که ما متعجب نشده ایم. اجازه بدهید به آن ها بگویم که این موضوع تاثیری بر ما نخواهد گذاشت، زیرا پیشتر هم شاهد این موارد بوده ایم. طرح آمریکایی ها و اروپایی ها این بوده است که از ترامپ حمایت نمایند. آن ها پیشتر هم نتایج انتخاباتی را که در ونزوئلا در بیستم ماه مه برگزار گردید به رسمیت نشناختند.

وی اضافه نمود: من امیدوارم که اروپا درباره تصمیم خود، تجدیدنظر کند. با سیاست صلح طلبانه تیم رئیس جمهور نیکلاس مادورو همه چیز ممکن است و علاوه بر این اروپا باید به حرف های ما گوش فرادهد. اروپا نباید کاری انجام دهد که در تاریخ از آن به بدی یاد گردد.

وزیر خارجه ونزوئلا گفت: اروپایی ها همانند آمریکایی ها گام های نادرستی بر می دارند. این موضوع هیچ مسئله ای برای ما ایجاد نمی کند. این موضوع ما را از واقعیت منحرف نمی کند. ما می دانیم که چه فردی این تصمیمات را می گیرد. تمام تمرکز ما و تمام وقت و قدرت ما هم اکنون بر روی توقف امپریالیسم و متوقف کردن دولت دونالد ترامپ در ارسال غذا به سرزمین مقدس ونزوئلا متمرکز شده است.

آریزا ادامه داد: ما تنها مردم ونزوئلا را به رسمیت می شناسیم. ما زنان، مردان، جوانان و دیگر اقشار مردم ونزوئلا را به رسمیت می شناسیم. ما از مردمی که در جهان از ما حمایت می نمایند قدردانی می کنیم.

رئیس جمهور ونزوئلا درباره هرگونه اقدام نظامی علیه کشورش هشدار داد و از جامعه جهانی خواست از تبدیل شدن کشورش به ویتنامی دیگر جلوگیری نمایند.

نیکلاس مادورو در واکنش به تهدید ترامپ درباره مداخله نظامی گفت: تهدیدی مطرح شده است، البته نمی توان گفت خطر وجود دارد. تهدیدی بود که در اوت 2018 برای نخستین بار وقتی ترامپ از مداخله نظامی در ونزوئلا صحبت می کرد، مطرح شد. می خواهم به همه جهان بگویم که نیازمند همدلی و وجدان هستیم تا جلوی جنگ طلبان دیوانه و تبدیل شدن ونزوئلا به ویتنامی دیگر را بگیریم، زیرا مردم ونزوئلا، نیرو های نظامی بولیواری ما هرگز جازه نمی دهند به ذره ای از خاک کشورمان دست درازی گردد.

وی همچنین درباره درخواست پاپ برای میانجی گری گفت: نامه ای برای پاپ فرانسیس نوشتم، امیدوارم در راه باشد یا به دست وی در واتیکان رسیده باشد. من نوشتم که خود را در خدمت اهداف عیسی مسیح می دانم. برای همین هم درخواست یاری کردم تا فرایند تسهیل برای مصاحبه تقویت گردد.

مادورو اضافه نمود: دولت مکزیک، اروگوئه و همه کشور های کارائیب و همه اعضای کاریکوم و دولت بولیوی درخواست تشکیل کنفرانس صلح را برای صلح و مصاحبه در ونزوئلا را در هفتم ماه فوریه مطرح نموده اند. برای پاپ نوشتم که می تواند از این فرصت برای یاری برای مصاحبه استفاده کند. امیدوار هستیم که بتوانیم پاسخی مثبت دریافت کنیم.

کشور های اروپایی از مادورو خواسته اند در اسرع وقت اقدام به برگزاری انتخابات کند، با این حال مادورو با رد درخواست ها برای کناره گیری، آمریکا را به کوشش برای کودتا در کشور خود متهم و هر گونه کوشش های تحت حمایت این کشور برای ارسال اضطراری غذا و دارو به ونزوئلا را رد نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وزیر خارجه ونزوئلا ضرب الاجل کشور های اروپایی را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ونزوئلا ضرب الاجل کشور های اروپایی را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید