وزیر خزانه داری جدید آمریکا را بیشتر بشناسید

به گزارش مبصر کلاس، ژانت یلن از مدت ها پیش به عنوان یک مدیر بانکی پیروز شناخته شده است و حالا سکان راهنمایی وزارت خزانه داری آمریکا را بر عهده گرفته است.

وزیر خزانه داری جدید آمریکا را بیشتر بشناسید

به گزارش مبصر کلاس به نقل از فوربس، ژانت یلن- رییس سابق بانک مرکزی آمریکا پیروز شد از سنا رای موافق بگیرد و به عنوان وزیر خزانه داری آمریکا انتخاب گردد. یلن اولین زنی است که در تاریخ آمریکا به چنین پستی می رسد همان طور که نخستین زنی بود که به ریاست فدرال رزرو رسید. اکنون که تحت تاثیر کرونا اقتصاد آمریکا با یکی از سخت ترین بحران های تاریخ معاصر خود روبرو شده است سوال اصلی این خواهد بود که وی تا چه حد پیروز به تغییر اوضاع خواهد شد؟

ژانت یلن در بروکلین نیویورک به دنیا آمد و لیسانس اقتصاد خود را از دانشگاه براون دریافت کرد. وی دکترای خود را از دانشگاه ییل دریافت نموده است و سابقه تدریس و مدیریت تهادهای مالی معتبر را در کارنامه خود دارد. او بین سال های 1971 تا 1976 استادیار اقتصاد در دانشگاه هاروارد بود و پس از آن به بانک مرکزی آمریکا رفت. از 1978 تا 1988 یلن به تدریس اقتصاد در مدرسه اقتصاد لندن پرداخت.

به دنبال انتشار مقالات مالی پیروز، وی سال 1997 رییس شورای مشاورین مالی رییس جمهور کلینتون شد و پس از آن نیز مدیر دفتر منطقه ای بانک مرکزی در سن فرانسیسکو شد. در دوره ریاست جمهوری اوباما و در سال 2014 وی به ریاست بانک مرکزی منصوب شد. جوزف اکرلوف- همسر وی نیز از اقتصاددانان مشهور آمریکایی است که در دانشگاه برکلی تدریس می نماید و در سال 2001 به همراه دو نفر دیگر برنده جایزه نوبل اقتصاد شد.

یلن یکی از مدیران محبوب مالی هم در بین جمهوری خواستار و هم در بین دموکرات ها است و حتی سمت خود را به عنوان رییس بانک مرکزی آمریکا در ابتدای دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ حفظ کرد. او یکی از مدافعان نرخ های بهره پایین و برنامه های خرید دارایی در حجم بالا در دوران رکود است و با اتکا به همین روش نقش مهمی در مدیریت و خروج از رکود عظیم سال 2009 داشت. یلن همچنین مدافع سرسخت اقتصاد آزاد و استقلال بانک مرکزی محسوب می گردد.

یلن علاوه بر مسایل مالی موضع گیری های مشهوری در خصوص مسایل سیاسی و اجتماعی نیز دارد و از منتقدان بسیار سرسخت تبعیض نژادی محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وزیر خزانه داری جدید آمریکا را بیشتر بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خزانه داری جدید آمریکا را بیشتر بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید