گلایه از برخی استانها در کنترل نکردن قیمت مرغ

به گزارش مبصر کلاس، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی خواهان حرکت منسجم همه استان های کشور در کنترل قیمت گوشت مرغ شد.

گلایه از برخی استانها در کنترل نکردن قیمت مرغ

به گزارش مبصر کلاس، سعید فرخی در نشست تنظیم بازار استان مرکزی با محوریت آنالیز وضعیت قیمت گوشت مرغ بیان نمود: اگر بخواهیم قیمت منطقی گوشت مرغ در کشور تثبیت گردد باید حرکت منسجمی در کل استان ها شکل گیرد به طوری که اگر در روزهای اخیر استان های قم، همدان ، اصفهان و ... در جهت کنترل قیمت گوشت مرغ همراه بودند، حداکثر قیمت مرغ امروز به 10500 تومان می رسید.

وی با تاکید بر اینکه باید همه استان ها به صورت همزمان و با یک قیمت بازار گوشت مرغ را تحت کنترل گیرند، گفت: اگر حرکت مسنجم همه استان ها شکل نگیرد، کنترل بازار ممکن نخواهد بود و اگر اقدامات همسو نباشد قطعا کوشش ها به مانند آب در هاون کوبیدن است.

به گزارش مبصر کلاس؛ رییس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی در این جلسه با بیان اینکه تصمیماتی که در ستاد تنظیم بازار اتخاذ می شوند، لازم الاجراست، اظهار کرد: اخیرا نوساناتی درکشور بروز کرد که منجر به افزایش قیمت شد و دراین راستا 3 عامل متصور است.

مجید آنجفی توضیح داد: کاهش جوجه ریزی در 50 روز اخیر کاهش فراوری را رقم زد، اما شروع مجدد جوجه ریزی باعث شده است که طی 10 روز آینده گوشت مرغ وارد بازار گردد، همچنین تقاضای بالا در شب یلدا و عرضه کم گوشت به بازار نیز افزایش قیمت را منجر شد، اما در این شرایط به لحاظ قیمت استان مرکزی کمترین قیمت را تجربه کرد هرچند که مدافع قیمت بالای گوشت مرغ در استان نیستیم.

وی با بیان اینکه فرآیند و پیش بینی ها در خصوص قیمت گوشت مرغ کاهشی است و با جوجه ریزی از این شرایط عبور می کنیم و روند کاهش قیمت دنبال خواهد شد، اضافه نمود: مجوز توزیع گوشت مرغ منجمد با افزایش قیمت ها دریافت شد و به میزان احتیاج و کشش بازار گوشت مرغ منجمد با قیمت 8900 تومان به بازار عرضه می گردد.

آنجفی با اشاره به شروع توزیع گوشت مرغ منجمد از امروز در استان که تا به تعادل رسیدن قیمت ها نیز روند توزیع ادامه خواهد داشت، در خصوص قیمت گوشت قرمز نیز بیان نمود: در کنار گوشت تازه قرمز، گوشت گوساله منجمد و گوشت گرم گوسفندی وارداتی با کیفیت و قیمت مناسب در استان توزیع شده است به طوری که این استان کشور به لحاظ میزان توزیع گوشت قرمز وارداتی و منجمد جز 6 تا هفت اول قرار گرفته است.

وی افزود: قیمت گوشت گوساله برزیلی 29 هزار تومان است، گوشت قرمز گرم وارداتی از روسیه، استرولیا و آسیای میانه با قیمت 34 تا 35 هزار تومان توزیع شد و گوشت گوسفندی منجمد نیز در حال توزیع است و این توزیع صرفا به جهت تعدیل قیمت ها صورت گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی توضیح داد: افزایش قیمت جهانی نهاده ها منجر به افزایش قیمت گوشت شده است که سعی می گردد با این تزریق قیمت ها کاهش و به تعدیل برسد.

به گزارش مبصر کلاس، در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی جهت تاکید بر همسویی همه استان ها در بحث قیمت گوشت مرغ با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به صورت تلفنی صحبت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گلایه از برخی استانها در کنترل نکردن قیمت مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه از برخی استانها در کنترل نکردن قیمت مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید