شروع فعالیت 33 پایگاه سنجش نوآموزان در هرمزگان

به گزارش مبصر کلاس، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: 33 پایگاه اولیه، سیار و تخصصی برای سنجش نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی در استان شروع به کار کرد.

شروع فعالیت 33 پایگاه سنجش نوآموزان در هرمزگان

به گزارش مبصر کلاس به نقل از ایرنا، موسی دادی زاده سرخایی عصر چهارشنبه - یکم مرداد - با اعلام شروع فعالیت 33 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در هرمزگان، گفت: پیش بینی می گردد در مرحله اول سنجش امسال، نزدیک به 23 هزار دانش آموز بدو ورود به پایه اول ابتدایی مورد سنجش قرار گیرند.

وی اضافه کرد: طبق بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، بیش از 55 درصد بچه ها پیش دبستانی که حدود 21 هزار نفر هستند در مرحله دوم سنجش که از مهرماه 99 مورد ارزیابی قرار می گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: برای رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، سه پایگاه سنجش در امسال نسبت به تابستان سال گذشته افزایش یافت. فرایند سنجش نوآموزان نیز در سال های قبل 40 نفر در هر روز بود که امسال به 20 نفر در هر روز کاهش یافت.

دادی زاده توضیح داد: به همراه داشتن ماسک و دستکش برای مراجعه نمایندگان لازم است و فاصله نوبت دهی برای هر دانش آموز بین 15 تا 20 دقیقه است تا در این فاصله فرصتی برای ضدعفونی کردن و گندزدایی محل بعد از هر مراجعه نماینده فراهم گردد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان نیز گفت: پایگاه های سنجش استان از ساعت 8 صبح تا 13 کار پذیرش نوآموزان را مطابق نوبت اعلام شده انجام می دهند و اولیاء مطابق نوبت اعلام شده و در ساعت مقرر در پایگاه سنجش حضور داشته باشند.

شهباز بارانی اضافه کرد: والدین با در دست داشتن معرفینامه از مدرسه، کارت واکسن، شناسنامه خود و کودک و پرداخت 400 هزار ریال فقط به وسیله کارت خوان نسبت به سنجش فرزند خود اقدام می نمایند.

وی گفت: سوالات بهداشتی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و آزماینده تحصیلی در پایگاه های سنجش صورت می گیرد و بهداشت دهان و دندان و قد و وزن نیز در صورت از بین رفتن بیماری کرونا در طول سال تحصیلی آینده انجام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "شروع فعالیت 33 پایگاه سنجش نوآموزان در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فعالیت 33 پایگاه سنجش نوآموزان در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید