افزایش 69 درصدی بازدید از اماکن تاریخی گیلان

به گزارش مبصر کلاس، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: بازدید از موزه ها، اماکن تاریخی و سایر جاذبه های گردشگری استان 69 درصد نسبت به سال مشابه قبل افزایش داشته است.

افزایش 69 درصدی بازدید از اماکن تاریخی گیلان

به گزارش مبصر کلاس، ولی جهانی در گفت و گو با مبصر کلاس از افزایش بازدید از اماکن تاریخی استان گیلان اطلاع داد و اظهار کرد: با استناد به آمارها از تاریخ 25 اسفند ماه 1401 لغایت دوم فروردین ماه 1402، بازدید از موزه ها، اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل 69 درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان استقبال گردشگران از شهرک تاریخی ماسوله، قلعه رودخان و موزه میراث روستایی را قابل توجه دانست.

وی ادامه داد: منحصر به فرد بودن و تلفیق میراث فرهنگی و جاذبه های طبیعی از جمله دلایل توجه ویژه مسافران به منطقه ها مذکور است.

جهانی بعلاوه از برگزاری 24 تور رشت گردی از اول لغایت دوازدهم فروردین اطلاع داد و اعلام نمود: این تور به منظور بازدید از جاذبه های گردشگری و صنایع دستی صورت می گیرد.

وی اضافه نمود: این تور با عنوان های رشت گردی و مبصر کلاس، رشت گردی و جوانان، رشت گردی و گردشگران، رشت گردی و خانواده، رشت گردی و بچه ها برگزار می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلانی با بیان اینکه این تورها با برنامه هایی متنوع برای همه سلیقه ها و گروه های سنی مختلف برگزار می گردد، ادامه داد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در برگزاری این تور گردشگری همکاری دارند.

وی یکی از اهداف برگزاری تور را معرفی نقاط مختلف گردشگری رشت به مسافران و گردشگران عنوان و اضافه نمود: با توجه به اینکه رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی نام گرفته و برای ثبت جهانی در نوبت سازمان یونسکو واقع شده است، شناساندن این ظرفیت به مردم جزو برنامه ها و اهداف این اداره کل است.

منبع: دنیای سفر

به "افزایش 69 درصدی بازدید از اماکن تاریخی گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 69 درصدی بازدید از اماکن تاریخی گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید