مقالات گردشگری

چه چیزی در مورد قطب جنوب واقعیت دارد، آیا واقعا کسانی هستند که در آن زندگی کنند؟

زومیت نوشت: تا پیش از ساخت اولین ایستگاه های پژوهشی در قرن بیستم، هیچ انسانی ساکن جنوبگان نبود؛ اما احتمالاً در زمان های دور افرادی از آنجا بازدید کرده بودند.

10 بهمن 1402

تصاویر ، قطار شخصی کیم جونگ اون وارد روسیه شد ، چه کسانی رهبر کره شمالی را همراهی می نمایند؟

قطار زرهی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که بعدازظهر یکشنبه پیونگ یانگ را ترک کرد، به وسیله پلی روی رودخانه رازدولنایا در منطقه پریمورسکی وارد روسیه شد.

21 شهریور 1402

بنیاد رجب طیب اردوغان تاسیس شد

موسسه علمی، فرهنگی و هنری به نام بنیاد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تأسیس شد.

12 خرداد 1402

باورش سخت است، اما این وسایل عجیب کاربرد رادار دارند!

مجله تصویری سلاح - پیش از اختراع رادار، ارتش های دنیا برای شناسایی دشمن و نظارت بر نیرو های خود به روش های ابتدایی تر دیگری متکی بودند.

19 اردیبهشت 1402

افزایش 69 درصدی بازدید از اماکن تاریخی گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: بازدید از موزه ها، اماکن تاریخی و سایر جاذبه های گردشگری استان 69 درصد نسبت به سال مشابه قبل افزایش داشته است.

5 فروردین 1402

هواپیمایی عربستان پرواز به مشهد را از سر می گیرد؟

رصد وبسایت فروش بلیط هواپیمایی السعودیه نشان می دهد که امکان خرید بلیط ریاض به مشهد برای مسافران فراهم آمده است.

23 اسفند 1401

تصاویری از پرواز عجیب ترین هواپیمای بوئینگ جهان ، دریم لیفتر برای چه ساخته شد؟

بوئینگ دریم لیفتر، یک هواپیمای پهن پیکر ویژه حمل بارهای خاص محسوب می گردد که به همین علت شکل و قیافه عجیبی هم به خود گرفته است.

16 اسفند 1401

سفری لذت بخش در کلبه های جنگلی

هدف از سفر به شمال کشور، لذت بردن از طبیعت زیبای آن است. حال اگر بخواهیم، لذت سفرمان را دوچندان کنیم، بهتر است محلی را برای اسکان انتخاب کنید که در دل طبیعت باشد.

27 بهمن 1401

شیرینی های سنتی خوزستان را بشناسید

خوزستان از آن استان های پرنشاطی است که مهمان نوازی شان حرف ندارد. مردمان این منطقه مهمان نواز هستند و برای همین آشپزی کردن و پذیرایی از مهمان برایشان اهمیت ویژه ای دارد. شاید برای همین هم هست که در پختن غذاهای رنگارنگ و تهیه شیرینی های خوشمزه برای پذیرایی...

21 بهمن 1401

شهر چان چان، شهری افسانه ای و تاریخی در پرو

در مطالب مختلف شهرهایی با خصوصیات ویژه در دنیا نام برده شده است. برای ما ایرانی ها که اولین شهر خشتی دنیا را در کشورمان داریم، جالب است بدانیم بزرگترین شهر خشتی متعلق به کجا است. چان چان، شهری واقع در کشور پرو در آمریکای جنوبی است که به بزرگترین شهر خشتی...

6 بهمن 1401

خوابیدن بلافاصله بعد خوردن غذا چه خطراتی دارد؟

معمولا بعد از خوردن غذا احساس خواب آلودگی شدیدی به انسان دست می دهد اما نکته مهم در این موضوع این است که خواب بعد غذا می تواند آسیب های جدی به شما بزند.

26 دی 1401

12تا از برترین رستوران های بندرعباس از نظر مسافران

بندرعباس یکی از جمله مقاصد ایرانیان برای سفرهای فصل های سرد سال به شمار می رود. باتوجه به دمای هوای این منطقه، پاییز و زمستان از جمله فصل هایی به شمار می روند که هوای بندر عباس مطبوع بوده و افراد بدون نگرانی از بابت گرمازدگی و آفتاب سوختگی در این شهر به...

20 دی 1401

کاروانسرای حوض سلطان، کاروانسرایی آجری از آثار دوره قاجار

وقتی نام حوض سلطان را می شنویم، قطعا یادِ جاده قم، بیابان های برهوت و زمین های ترک خورده در ذهنمان تداعی می گردد. اما همین حوض سلطان در فصل پاییز یکی از زیباترین مقصدهای گردشگران، طبیعت گردان و کویرنوردان است. گذر از این جاده بی سرانجام در گذشته های دور...

18 دی 1401

دیدنی که دسترسی بدان مشکل آفرین است!

طبق آخرین اخبار بدست آمده، چند صد سال پیش برای جلوگیری از ورود سیل به شهر طبس و استفاده بهینه از آب، سدی بنا شد که باید برای تماشا آن در مسیر رودخانه ای که از منطقه گردشگری کال سردر عبور می نماید، گذر کرد. این خبر در بخش اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری...

15 دی 1401

لوت، عروس صحراهای ایران

کویر لوت در جنوب شرقی ایران واقع شده است و لقب بکرترین نقطه ایران را یدک می کشد.

11 دی 1401

دوای درد اعصاب متولدین هر ماه را بهتر بشناسید

راه و روش آرام کردن متولدین هر ماه به خاطر شخصیت گوناگونی که دارند، فرق دارد.

10 دی 1401

اجاره روزانه و ساعتی خانه در تهران چند؟

مدتی است زیرمجموعه جدیدی به نام اجاره کوتاه مدت یا اجاره روزانه به فایل های اجاره مسکن تهران افزوده شده است. فایل هایی که توانسته اند مشتریانی با اهداف و سلایق متفاوت را جذب نمایند. با این حال آنالیز ها حاکی از قیمت بالای این نوع فایل هاست.

23 آذر 1401

آشنایی با پارک متاتسمیندا یا بام تفلیس

شهر تفلیس، مرکز معروف و پر توریست گرجستان است که سالانه تعداد زیادی از توریستان جهان را به سمت خود جذب می نماید. این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی متنوعی است به طوری هر کدام نمادی از فرهنگ و تاریخ این کشور به شمار می روند.

19 آذر 1401

سومین ژئوپارک ایران ثبت جهانی شد

ارزیاب و عضو شورای عالی ژئوپارک های یونسکو از رأی مثبت یونسکو برای ثبت جهانی ژئوپارک طبس، به عنوان سومین ژئوپارک ایران اطلاع داد.

17 آذر 1401

بیش از 40 هزار جهانگرد و زائر خارجی در حرم حضرت معصومه حضور یافتند

میراث آریا/ براساس خبرهای بدست آمده، بیش از 40 هزار گردشگر و زائر خارجی در حرم حضرت معصومه حضور یافتند.

13 مهر 1401
تعداد: (268)