میزان گیری آنتی بادی کووید، 19 تنها در چند ساعت با روشی نو

به گزارش مبصر کلاس، به گفته دانشمندان آموزشگاه علوم جمهوری چک، نوع جدیدی از تست آزمایشگاهی می تواند به تشخیص سریع تر و مقرون به صرفه تر آنتی بادی ویروس کرونا در بدن یاری کند.

میزان گیری آنتی بادی کووید، 19 تنها در چند ساعت با روشی نو

به گزارش مبصر کلاس، توافقنامه فراوری تجاری این تست نو امضا شده است و انتظار می رود اواخر ماه سپتامبر وارد بازار گردد. امید می رود که این تست به تشخیص افرادی که احتیاجمند دوز سوم واکسن هستند هم یاری کند.

دانشمندان موسسه بیوتکنولوژی و شیمی آلی از آموزشگاه علوم جمهوری چک، پس از هفت ماه کوشش، پیروز به فراوری نوع نوی از تست آنتی بادی ویروس کرونا شدند که می تواند مدت زمان تشخیص آنتی بادی را از یک هفته به حدود تنها چهار ساعت کاهش دهد.

این روش نو در آزمایشگاه دکتر سیریل باشینکا (Cyril Bařinka) از آموزشگاه علوم جمهوری چک فراوری شد. او می گوید مشکل اصلی تست های کنونی این است که آن ها همه آنتی بادی هایی که برای تشخیص پروتئین سنبله ویروس سارس-کوو-2 مورد استفاده قرار می گیرد را میزان گیری می نمایند. مزیت این تست نو این است که می تواند تنها بر روی آنتی بادی های خاصی تمرکز کند که قابلیت نابود کردن ویروس را دارند.

دکتر باشینکا می گوید: با استفاده از این روش می توان بیش از 96 نمونه را به طور همزمان در طی کمتر از سه ساعت مورد آزمایش قرار داد.

محققان می گویند: این روش نه تنها باعث افزایش سرعت میزان گیری آنتی بادی می گردد بلکه از هزینه های آن هم می کاهد.

موسسه دخیل در این پروژه توافقنامه ای با شرکت Immunotech متعلق به شرکت آمریکایی چندین میلیاردی آزمایشات پزشکی بکمن کولتر (Beckman Coulter) امضا نموده است. این توافقنامه امکان فراوری این تست نو در مقیاس تجاری را فراهم می نماید.

به گفته باشینکا این تست ها اکنون در مرحله ثبت در اتحادیه اروپا هستند و فروش آن ها در ماه سپتامبر شروع خواهد شد.

پاول ساچا (Pavel Šácha) که او هم در این پروژه نقش داشته است به تلویزیون جمهوری چک گفت: این تست ساده و ایمن است و می توان آن را در همه آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار داد. او تاکید نمود که متاسفانه این تست مناسب استفاده عمومی نیست زیرا به تجهیزات خاصی احتیاج دارد. این تست تعداد آنتی بادی های محافظ در بدن را معین می نماید.

به لطف قابلیت آن در تشخیص آنتی بادی های موثر در ایمنی زایی، باشینکا باور دارد که می توان از آن برای آنالیز احتیاج یا عدم احتیاج افراد به تزریق دوز سوم استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "میزان گیری آنتی بادی کووید، 19 تنها در چند ساعت با روشی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان گیری آنتی بادی کووید، 19 تنها در چند ساعت با روشی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید