بایدن شرایط در مرز جنوبی آمریکا را بحران خواند

به گزارش مبصر کلاس، رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار از زمان آغاز ریاست جمهوری اش شرایط به وجود در ارتباط با ورود مهاجران از مرز جنوبی کشورش را بحران خوانده و از اقدامات دولتش در زمینه لغو بعضی سیاستهای مهاجرتی دفاع کرد.

بایدن شرایط در مرز جنوبی آمریکا را بحران خواند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این در حالی است که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تا کنون از بحران خواندن شرایط به وجود آمده در ارتباط با افزایش چشمگیر تعداد مهاجران در مرز جنوبی کشورش که تنها در ماه مارس به 172000 برخورد رسید، خودداری نموده و به جایش از آن به عنوان چالش یاد نموده و سیاستهای مهاجرتی و استردادهای سختگیرانه دولت دونالد ترامپ را مقصر شرایط خاطرنشان کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی خطاب به مبصر کلاس بعد از گلف بازی کردن در روز شنبه گفت: ما قرار است تعداد (پذیرش پناهجویان) را افزایش دهیم. مشکل این است که بخش مربوط به پناهجویان منجر به تشدید بحرانی که با افراد جوان سر از مرز ما در آورده، می گردد. ما نمیتوانستیم همزمان دو کار را انجام دهیم. اما حالا ما میخواهیم تعداد را افزایش دهیم.

ماه گذشته میلادی آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا به مردم کشورش اطمینان داد، زنان و مردان مشغول به کار در وزارت امنیت داخلی 24 ساعته و هفت روز هفته کار می نمایند تا تضمین نمایند ما بحرانی در مرز نداشته باشیم و چالش را مدیریت کنیم.

با این حال منتقدان مقصر این بحران را سیاستهای مهاجرتی جو بایدن در زمینه تشویق پناهجویان به در پیش دریافت سفر به سمت شمال، اعلام نموده و در این خصوص به رکورد بالای تعداد مهاجران، مملو از جمعیت شدن تاسیسات و تصاویر هشداردهنده از مرز اشاره کردند.

روز آدینه زمانی که بایدن با امضای یک حکم ریاست جمهوری اضطراری سقف پذیرش پناهجویان برای سال اقتصادی 2021 را 15000 نفر معین نموده و در قبال توزیع منطقه ای پذیرش شدگان تنظیماتی را اعمال کرد، در شرایطی بغرنج با اعضای حزبش نهاده شد. این همان عدد معین شده ازسوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق است.

ماه فوریه بایدن اعلام نموده بود که این محدودیت برای سال اقتصادی 2022 به 125000 افزایش خواهد یافت. او همچنین بیان داشت که با کنگره بر سر پیش پرداخت برای این رقم همکاری خواهد نمود. در این میان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به کنگره توصیه کرد که این سهمیه برای سال اقتصادی جاری به 62000 تا افزایش یابد.

بعضی دموکراتهای برجسته شدیدا با انجام این اقدام از سوی دولت مخالفت نموده و این ارقام را علنا و با اتفاق نظر غیرقابل قبول خوانده اند.

کاخ سفید چند ساعت بعد از آن از سقف معین شده برای پناهجویان دست برداشته و رسانه ها را مقصر به وجود آمدن سردرگمی خوانده و متعهد به افزایش تعداد پناهجویان تا اواسط ماه آینده میلادی شد. جن ساکی، سخنگوی دولت آمریکا گفت حالا که اصلاحات در زمینه پذیرش پناهجویان عملی می شوند تا اواسط ماه مه نتیجه بازبینی در محدودیت اعمال شده معین خواهد شد.

او اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا ضمناً نهایی ساختن نتیجه با درخواست ها برای اقدام فوری به منظور لغو سیاست ترامپ که باعث ممنوع ساختن پناهجویان از بسیاری از مناطق کلیدی شد و همچنین از سرگیری پروازها از آن مناطقه در عرض چند روز روبرو شد. دستور فعلی این کار را عملی کرد.

او گفت: با انجام شدن این موضوع، ما انتظار داریم که رئیس جمهور آمریکا برای مابقی سال اقتصادی جاری تا 15 مه اقدام به معین یک سقف نهایی افزایش یافته برای پذیرش پناهجویان کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "بایدن شرایط در مرز جنوبی آمریکا را بحران خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن شرایط در مرز جنوبی آمریکا را بحران خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید