برایان هوک: به متحدان خود در خاورمیانه تعهد داریم

به گزارش مبصر کلاس، مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا گفت دولت قبلاً نشان داده که به متحدان خود در خاورمیانه تعهد دارد.

برایان هوک: به متحدان خود در خاورمیانه تعهد داریم

به گزارش گروه بین الملل مبصر کلاس، برایان هوک مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشست جامعه آسیا در نیویورک مدعی شد دولت ترامپ نشان داده است که به حمایت از متحدان واشنگتن در خاورمیانه تعهد دارد.

برایان هوک با متهم کردن ایران به توسعه طلبی و ایجاد بی ثباتی در منطقه گفت: اولین سفر خارجی رئیس جمهور ترامپ [در صندلی ریاست جمهوری] به عربستان سعودی بود و این سفر در واقع تعهد ما به شرکایمان در خاورمیانه را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه دونالد ترامپ در آن سفر درباره فعالیت های منطقه ای ایران با مقامات سعودی تبادل نظر نموده، اضافه نمود: ترامپ در ریاض، ایران را به دلیل ادامه حمایتش از گروه های تروریستی [به زعم آمریکا] مورد انتقاد قرار داد. ما به همین دلیل کارزار فشار حداکثری علیه ایران را شروع کردیم تا از نفود ایران در منطقه بکاهیم. تحریم های ما ایران را از 50 میلیارد دلار درآمد نفتی محروم نموده است.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در ادامه مدعی شد: یکی دیگر از اهداف ما این است که ایران را وادار کنیم رفتارش را تغییر دهد. ما خواهان مذاکراتی هستیم که به معنای واقعی جامع باشد. این مذاکرات باید شامل پرونده هسته ای، فعالیت های منطقه ای ایران، حمایت از گروه های نیابتی و زندانی کردن اتباع آمریکایی را در بر گیرد.

برایان هوک در ادامه با انتقاد از توافق هسته ای سال 2015 موسوم به برجام گفت: برجام به هیچ وجه جامع نبود. فعالیت های موشکی و منطقه ای و حتی زندانی کردن اتباع آمریکایی در توافقنامه نبود. حتی بعضی محدودیت های برنامه موشکی ایران کاهش یافت و فعالیت های ایران در این زمینه تشدید شد.

مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران یک سیاست خارجی انقلابی را در پیش گرفته است که بزرگترین مانع برای رسیدن به صلح است. جامعه جهانی باید به ایران فشار وارد کند تا این رویه را تغییر دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود، به حدس های مطرح شده درباره دیدار رؤسای جمهور ایران و آمریکا پرداخت و مدعی شد: آقای ترامپ گفته است که آماده است با رئیس جمهور ایران دیدار کند. آقای پامپئو نیز چند ماه پیش گفته بود که حاضر است بدون هیچ گونه پیش شرطی با مقامات ایران دیدار کند. ما بارها و بارها این پیشنهاد را ارائه دادیم اما ایران نپذیرفته است. ما حتی زمانی که در برجام بودیم نیز این پیشنهاد را ارائه کردیم اما از سوی ایران رد شد.

مقامات آمریکایی از جمله برایان هوک در حالی صحبت از آمادگی برای مذاکره با ایران می نمایند که سعی دارند به وسیله وضع تحریم های مالی شدیدی که مردم عادی ایران را هدف قرار داده و به گفته محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران مصداق شاخص ترویسم مالی محسوب می شوند، دست بالا را در مذاکره داشته باشند.

ایران بارها تأکید نموده است که هرگز تن به مذاکره تحت فشار، به ویژه با کشوری که توافقات بین المللی را نقض می نماید، نخواهد داد.

از طرفی مقامات آمریکایی در حالی فعالیت های منطقه ای ایران را بی ثبات نماینده می خوانند که ایران تنها با هدف تأمین امنیت داخلی خود و جلوگیری از رسیدن تروریست های دست پرورده آمریکا و متحدانش به مرزهای خود، فعالیت هایش در منطقه را افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "برایان هوک: به متحدان خود در خاورمیانه تعهد داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برایان هوک: به متحدان خود در خاورمیانه تعهد داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید