برندسازی با نام میراث جهانی در فیروزآباد و سروستان

به گزارش مبصر کلاس، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، برندسازی با نام میراث جهانی در فیروزآباد و سروستان صورت می گیرد.

برندسازی با نام میراث جهانی در فیروزآباد و سروستان

داستان چیست؟

علی رضا عسگری چاوردی، مدیر پایگاه میراث جهانی منظر ساسانی باستان شناسی فارس در حوزه فیروزآباد و سروستان گفت: محصولات خاص تولیدی، غذاهای سنتی ویژه این دو منطقه، دست بافته های عشایری، هنرهای سنتی، صنایع دستی و آداب و رسوم خاص این دو منطقه با نام میراث جهانی یونسکو برندسازی می گردد.

او با بیان اینکه این برنامه دانش بنیان در چارچوب تفاهم نامه و موافقت صنایع غذایی و اداره بازرگانی با استاندارد کیفیت برندسازی می گردد، افزود: برند میراث جهانی نه تنها زمینه رقابت بین المللی برای توسعه پایدار سنت های پایدار مردم این مناطق را فراهم می نماید، بلکه بسیاری از نوآوری های جدید دانش بنیان این مناطق را می توان با نام و نشان میراث جهانی برندسازی کرد.

او با تاکید بر اینکه باید کوشش کنیم تا سنت ها و دستاوردهای مناطق سرزمین خود را ارزش گذاری و آنها را در سطح جهانی معتبر کنیم، افزود: مهمترین برندهای میراث جهانی مانند گلسرخ فارس در منطقه فیروزآباد بیش از چندهزار سال قدمت دارد که فلکه گلسرخ الله در خروجی شهر شیراز با این نام و گبه میراث جهانی فیروزآباد با فیلم گبه برندسازی شد.

به گفته این مدرس دانشگاه شیراز و مدیر پروژه میراث جهانی منظر ساسانی باستان شناسی فارس در حوزه فیروزآباد و سروستان، پسته سروستان با این برند به عنوان یک سنت غذایی پایدار زمینه رقابت بین المللی را بدست می آورد و آداب و رسوم قشقایی ها با برند میراث جهانی در جشنواره های بین المللی معرف فرهنگ پایدار مناطق میراث جهانی خواهد بود.

عسگری چاوردی اظهار کرد: در مجموع توسعه پایدار با رویکرد حفظ فرهنگ و سنت های تاریخی اصالت دار همراه می گردد که ریشه در بنیان های چندهزارساله دارد. این دستاورد میراث جهانی برای فرهیختگی جوامع محلی ساکن در این مناطق است.

منبع: همگردی

به "برندسازی با نام میراث جهانی در فیروزآباد و سروستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندسازی با نام میراث جهانی در فیروزآباد و سروستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید