تجربه هیجان و لذت، در روستای کردان کرج

به گزارش مبصر کلاس، اگر در تهران هستید و دلتان می خواهد به منطقه ای خوش آب و هوا و نزدیک سر بزنید، حتما روستای کردان را انتخاب کنید. این روستا در 15 کیلومتری کرج و در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است. طبیعت سر سبز و دل انگیز و هوایی خنک و دلنشین این روستا، باعث شده تا روستای کردان، به منطقه ای مهم و جذاب برای گردشگران تبدیل گردد.

تجربه هیجان و لذت، در روستای کردان کرج

تاریخچه روستای کردان

روستای کردان یکی از روستاهای تاریخی ایران است که قدمت سرزمین ایران را به نمایش می گذارد. با این که این روستا بیشتر در زمان جنگ تحمیلی شناخته شد و در زمان جنگ تحمیلی ایران، مکانی برای زندگی کردن بسیاری از تهرانی ها بود اما آثار کشف شده در این روستا نشان از قدمت هزار ساله این روستا دارد. با توجه مستندات تاریخی، در قرن پنجم، این روستا، مرکز سیاسی و نظامی کرج بوده است.

مشخصات روستای کردان

این روستا 104 هکتار مساحت دارد و تقریبا 4500 نفر جمعیت دارد. ویلاهای اختصاصی که در این روستا ساخته شده اند، به مسافرینی که قصد اقامت در این منطقه را دارند، اجاره داده می گردد. روستای کردان، از هشتگرد 15 کیلومتر فاصله دارد و تقریبا با طی کردن جهت 15 کیلومتری از کرج، تابلوی خروجی کردان را خواهید دید.

چرا از روستای کردان بازدید کنیم؟

جاذبه های روستای کردان، به علت تاریخی بودن این روستا، بسیار است. از طرفی تماشای زندگی مردم روستای کردان با کسب و کاری که باعث رونق مالی این منطقه شده است، جالب توجه است. مردم روستای کردان که بسیار مهربان و مهمان نواز هستند، معمولا مشغول ریسندگی، بافندگی و فراوری صنایع دستی هستند. عده ای دیگر هم در این روستا به شغل کارتن سازی، آلومینیوم سازی و مرغداری مشغول اند. کارخانه های بسیاری در اطراف روستای کردان واقع شده اند که باعث ایجاد رونق مالی و شغل در این منطقه شده است. شاید دلیل این که روستای کردان در کرج بیشتر شناخته شده است، همین کارخانه هایی باشند که امروزه قطب مالی کرج را تشکیل دادند.

تماشای باغ های میوه کردان

نه تنها ایرانی ها بلکه گردشگر های خارجی هم باید از این روستای تماشایی، دیدن نمایند. باغ های رنگارنگ میوه هایی همچون گیلاس، توت، زردآلو، آلبالو و گردو، در این منطقه به وفور پیدا می گردد. نه تنها تماشای آن ها بلکه چیدن این میوه ها از روی درخت و نوش جان کردن آن ها، خاطره ای به یادماندنی در سفر به کردان، در ذهنتان ثبت خواهد نمود.

رودخانه کردان

هر کجا که آب باشد، سرسبزی و طراوت بخش جداناپذیر آن می گردد. در روستای کردان هم رودخانه ای وجود دارد که به عنوان شریان حیات این روستا شناخته می گردد. این رودخانه به ویژه در فصل پاییز و بهار که طبیعتی رنگارنگ دارند و صدای آب های خروشانش دل هر بازدیدنماینده ای را می برد، دیدنی است. رودخانه کردان از ارتفاعات کهار عظیم سرچشمه می گیرد.

دهکده تفریحی کردان

از آن جایی که این روستا، به روستایی گردشگری در ایران تبدیل شده است، امکانات ویژه ای هم برای گردشگران فراهم شده است. در روستای کردان، دهکده ای تفریحی وجود دارد که امکاناتی نظیر، شنا، فوتبال، والیبال، سوارکاری دارد. همچنین اگر به هیجانات بیشتری علاقه دارید، می توانید به سایت پروازی کردان بروید و پرواز با پاراگلایدر را تجربه کنید. روستای کردان، برای کوهنوردان هم مناسب است چرا که ارتفاعات مناسب و امنی برای کوهنوردی دارد.

موقعیت جغرافیایی کردان

برای رفتن به روستای کردان، باید به سمت کرج بروید. جهت آزادراه کرج قزوین را تا 20 کیلومتر طی کنید تا در جهت تابلوی خروجی کردان را مشاهده کنید. کمی باید از جاده فاصله بگیرید تا به روستای سر سبز و شگفت انگیز کردان برسید. برای رفتن به کردان، باید از وسایل نقلیه شخصی خود بهره ببرید و یا با تورهای گردشگری کردان، همراه باشید. در جهت روستای کردان، حمل و نقل عمومی وجود ندارد.

منبع: سفرمی

به "تجربه هیجان و لذت، در روستای کردان کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه هیجان و لذت، در روستای کردان کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید