تنها سه درصد از اهداکنندگان خون در یزد بانوان هستند

به گزارش مبصر کلاس، مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: مقدار اهدای خون بانوان کم بوده و فقط حدود سه درصد از اهداکنندگان در یزد بانوان هستند.

تنها سه درصد از اهداکنندگان خون در یزد بانوان هستند

سیدمحمدرضا آقایی مدیرکل انتقال خون استان یزد در نشست هم اندیشی دبیران کانون های دانشجویی هلال احمر با بیان اینکه استقبال بانوان از اهدای خون پایین است اضافه نمود: در چندین سال گذشته اندازه اهدای خون بانوان کم بوده و فقط حدود سه درصد از اهداکنندگان در یزد بانوان هستند که باید با ارتقا فرهنگ اهدای خون در بین جوانان و بانوان این اندازه را جبران کنیم.

او ادامه داد: بانوان برای اهدای خون ممانعت خاصی ندارند و بر عکس باور مردم، اهدای خون در بانوان مسئله ای ایجاد نکرده و می توانند اهدای خون انجام دهند.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان یزد میانگین اهدای خون یزدی ها در کشور 35 در هزار است و در حالی که میانگین اهدای خون در کشور 25 در هزار است بعلاوه در دانش انتقال خون جایگاه خوبی دارد و 100 درصد احتیاج خونی استان را تامین می کنیم.

آقایی بر ترویج فرهنگ اهدای خون در بین جوانان و بانوان تاکید نمود وگفت: در این مراسم دبیران کانوان های دانشجویی از دانشگاه های علوم پزشکی شهید صدوقی، علم و هنر، پیغام نور، دانشکده حضرت رقیه (س)، دانشگاه آزاد و دانشگاه یزد نکته نظرات و پیشنهادات خود را در مورد ترویج فرهنگ اهدای خون بیان نمودند.

مبصر کلاس یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تنها سه درصد از اهداکنندگان خون در یزد بانوان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها سه درصد از اهداکنندگان خون در یزد بانوان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید