سلامتی و پزشکی

برترین زمان مصرف مکمل های غذایی

بهداشت نیوز نوشت: در بخش نخست این مطلب به زمان مناسب برای مصرف ویتامین های محلول در آب، ویتامین C، ویتامین های گروه B، وینامین های محلول در چربی و ویتامین Aآشنا شدیم. در ادامه با شرایط مرتبط با مصرف دیگر مکمل های غذایی آشنا می شویم:

20 اردیبهشت 1402

پزشکان می گویند می داند هنگام نزدیک شدن مرگ چه حسی در ابتدا از کار می افتد

پزشکان می گویند اکنون دید واضحتری درباره آنچه افراد در آخرین ساعت های زندگی هایشان تجربه می نمایند، پیدا نموده اند و در اغلب افرادی در نتیجه یک بیماری ادامه دار می میرند، یک اًفت سریع و ناگهانی در حدود هنگامی که مردن فعال نامیده می گردد، رخ می دهد.

4 اردیبهشت 1402

5 راه چاره برای از بین بردن بوی بد سیر

سیر سرشار از آنتی بیوتیک است و به دلیل خواص دارویی بسیاری که دارد در ساخت بعضی داروها نیز به کار می رود.

30 فروردین 1402

برای درمان گرگرفتگی یائسگی چه کنیم؟

تغییر سبک و روش زندگی به معنی تغییرات اساسی در عادت های اشتباه و تبعیت از شیوه زندگی سالم است.

28 فروردین 1402

انتخاب و خرید مبل در بین سبک های مختلف

یکی از مهم ترین مواردی که قبل از خرید مبل باید به آن توجه کرد سبک های مختلف مبلی است. امروزه می بینیم که در صنعت مبلمان سبک های مختلفی فراوری می شوند اما به طور کلی مبلمان به سه دسته کلاسیک ، سلطنتی و راحتی تقسیم می شوند که هر کدام از این سبک ها ویژگی های...

24 فروردین 1402

مرکز تحقیقات سرطان: 10 سال جوان تر؛ سن ابتلا به سرطان پستان در ایران نسبت به جهان ، تفاوت ابتلا به سرطان در ایران و سایر کشورها

روند رو به رشد و افزایشی امید به زندگی در همه بیماران سرطانی به خصوص مبتلایان به سرطان پستان در کشور قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته بوده و حتی با در نظر گرفتن مرحله بالینی بیماری بهتر از بسیاری از کشورهای دیگر است.

19 فروردین 1402

عجیب ترین موجود تکامل یافته در روی زمین ، عکس

موش کور دماغ ستاره ای یا موش کور ستاره دماغ ، یکی از عجیب ترین پوزه های موجود در قلمرو حیوانات را دارد. اکنون محققان در حال کشف نظریات جدیدی در خصوص این عضو غیرعادی بدن آنها هستند.

9 اسفند 1401

دارویی با اثرات قهوه اما بدون کافئین

تیمی از دانشمندان دانشگاه سیدنی در مطالعات اخیر خود، پیروز به تولید دارویی شدند که می تواند اثر قهوه را در بدن معتادان به این نوشیدنی مجذوب کننده داشته باشد.

28 بهمن 1401

سفری لذت بخش در کلبه های جنگلی

هدف از سفر به شمال کشور، لذت بردن از طبیعت زیبای آن است. حال اگر بخواهیم، لذت سفرمان را دوچندان کنیم، بهتر است محلی را برای اسکان انتخاب کنید که در دل طبیعت باشد.

27 بهمن 1401

ماجرای جایگزین تغییر شاخص کیفیت هوا

تعطیلات مکرر کلاس های حضوری مدارس در هفته های اخیر واکنش های منفی مختلفی در پی داشت و در این بین یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش یکی از کسانی بود که چند روز قبل از پیشنهاد خود به دولت برای تعلیق ملاک شاخص کیفیت هوا در تعطیلی مدارس اطلاع داد و گفت: اگر شاخص...

12 بهمن 1401

جزئیات شکست مهم ترین واکسن HIV در فاز سوم کارآزمایی

در اتفاقی ناگوار برای تمامی پژوهشگران جهان، تنها واکسن HIV که در فاز سوم کارآزمایی های بالینی به سر می برد، با شکست روبرو و ادامه کار آن متوقف شد. این واکسن با همکاری شرکت جانسن روی هزاران نفر در اروپا، آمریکا و آفریقا آزمایش شد، ولی نتوانست نتایج مناسبی...

4 بهمن 1401

خوابیدن بلافاصله بعد خوردن غذا چه خطراتی دارد؟

معمولا بعد از خوردن غذا احساس خواب آلودگی شدیدی به انسان دست می دهد اما نکته مهم در این موضوع این است که خواب بعد غذا می تواند آسیب های جدی به شما بزند.

26 دی 1401

دوای درد اعصاب متولدین هر ماه را بهتر بشناسید

راه و روش آرام کردن متولدین هر ماه به خاطر شخصیت گوناگونی که دارند، فرق دارد.

10 دی 1401

راه های پیدا کردن دوستان نو در کانادا

شروع یک زندگی تازه در کانادا هم هیجان انگیز است هم چالش برانگیز. بسکمک از مهاجرین با ورود به کشوری تازه از دوستان، همکاران و خانواده خود دور می شوند و در فرایند مستقر شدن با مسائل روحی و سختی هایی مواجهه خواهند شد. پیدا کردن دوست در کانادا می تواند کمک...

5 دی 1401

اجاره روزانه و ساعتی خانه در تهران چند؟

مدتی است زیرمجموعه جدیدی به نام اجاره کوتاه مدت یا اجاره روزانه به فایل های اجاره مسکن تهران افزوده شده است. فایل هایی که توانسته اند مشتریانی با اهداف و سلایق متفاوت را جذب نمایند. با این حال آنالیز ها حاکی از قیمت بالای این نوع فایل هاست.

23 آذر 1401

تنها سه درصد از اهداکنندگان خون در یزد بانوان هستند

مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: مقدار اهدای خون بانوان کم بوده و فقط حدود سه درصد از اهداکنندگان در یزد بانوان هستند.

22 آبان 1401

این 5 اسانس ضروری، علائم آلرژی را کنترل می نمایند!

روغن نعنا با آرام کردن ماهیچه های بینی باعث بیرون آمدن مخاط و مواد حساسیت زا می گردد. برای کاهش التهاب می توانید مستقیما یک یا دو قطره خالص از آن را میل کنید. روغن نعناع کمی را به آب جوش اضافه کنید و بخارات را به مدت پنج دقیقه وارد سیستم تنفسی خود کنید....

10 آبان 1401

اینفوگرافیک ، تفاوت کدو حلوایی و کدو تنبل ، این کدو را بخورید تا لاغر شوید

کدو انواع بسیار متنوعی دارد اما این سه نوع رایج، بسیار مشهور و در دسترسند و هر یک خواص و کاربردهای خود را دارند. یکی از آنها برای لاغری مفید است، دیگری به درد ورزشکاران می خورد و آخری هم برای کاهش سطح قند خون کاربرد دارد.

8 آبان 1401

انبار ها سرشار از دارو است، نبود مجوز فروش به علت تغییر قیمت

نجف آبادی گفت: انبار های شرکت های دارویی سرشار از دارو است، اما به علت تغییر قیمت دارو مجوز فروش ندارند.

3 آبان 1401

چرا خوردن غذا در اواخر شب منجر به افزایش وزن و دیابت می شود؟

دانشمندان مکانیسمی را کشف کرده اند که ارتباط بین خوردن دیروقت غذا در شب با افزایش وزن و دیابت را مشخص می کند.

2 آبان 1401
تعداد: (304)