درخشش دختران ایرانی با یک طلا و دو نقره

به گزارش مبصر کلاس ، این دوره از مسابقات صبح امروز شنبه با حضور 230 تکواندوکار از 24 کشور به میزبانی چین تایپه در سالن دانشگاه تایپه شروع شد که از میان شش نماینده ایران در روز نخست تنها دختران پیروز به کسب سه مدال طلا و نقره شدند.

درخشش دختران ایرانی با یک طلا و دو نقره

ناهید کیانی تکواندوکار وزن 44- کیلوگرم کشورمان مدال طلای این رقابتها را به گردن آویخت.وی ابتدا 17 بر 4 از سد چین تایپه گذشت، سپس به دلیل غیبت تکواندوکاری از قزاستان راهی دور سوم شد و در مرحله نیمه نهایی در یک مبارزه یکطرفه و تماشایی 16 بر صفر برابر فیلیپین به فزونی رسید و راهی فینال شد. کیانی در فینال این رقابتها برابر حریف قدرتمند تایلند نهاده شد و در دیداری جذاب و دیدنی 15 بر 7 برنده از شیاپ چانگ خارج شد و با شایستگی به مدال طلا دست یافت.

شکیلا کلهر تکواندوکار و مژگان زادمحمد نیز دو مدال نقره کسب کردند. کلهر در وزن 42- کیلوگرم در اولین گام نماینده تایلند را 5 بر یک برد، سپس 12 بر صفر از سد قزاقستان گذاشت تا راهی مرحله نیمه نهایی گردد. وی در ادامه حریفی از چین را با نتیجه 12 بر 7 شکست داد اما در فینال این رقابتها برابر تکواندوکار فیلیپین و در راند طلایی، نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.

مژگان زادمحمد نیز در وزن 46- کیلوگرم به دلیل غیبت حریف ویتنامی خود بدون دردسر راهی دور دوم شد و در ادامه فیلیپین را 5 بر یک شکست داد و سپس با شکست تایلند در راند طلایی راهی مرحله فینال شد. وی در جدال برای کسب مدال طلا حریفی از کره جنوبی را پیش رو داشت اما در راند طلایی نتیجه را واگذار کرد و گردن آویز نقره را بدست آورد.

فردا و در دومین روز این مسابقات تکواندوکاران اوزان 49-، 52- و 55- کیلوگرم دختران و 55-، 59- و 63- کیلوگرم پسران به مصاف حریفانشان خواهند رفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "درخشش دختران ایرانی با یک طلا و دو نقره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش دختران ایرانی با یک طلا و دو نقره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید