راهنمای سفر به ترکیه

به گزارش مبصر کلاس، رپرتاژ آگهی- ترکیه مقصد جهانگردی خیره کننده ای است که همچون ایران انواع جاذبه ها را در خود جای داده است. فرهنگ مردم ترکیه در کنار چشم انداز ها طبیعی فوق العاده خود هر جهانگردی را به خود جذب می کند. در اصل ترکیه مقصدی متنوع برای جهانگردان است. سواحل دریاهای مدیترانه و سیاه و کوهستان های عظیم در کنار گنبدها، مساجد و دیگر بناهای باستانی ترکیه همه و همه این سرزمین را مقصدی مجذوب کننده برای جهانگرد ها کرده اند. اگر قصد خرید تور ترکیه را دارید شما را با دو مقصد عالی و پرطرفدار آشنا میکنیم تا اگر تور ترکیبی استانبول آنتالیا یا جداگانه خرید کردید اطلاعات کاملی داشته باشید.

راهنمای سفر به ترکیه

نمایی دیدنی از تنگه بسفر استانبول

راهنمای سفر به استانبول

استانبول، شهر توریستی و محبوب ترکیه

استانبول در شمال غربی ترکیه و در نزدیکی تنگه بسفر و دریای مرمره قرار گرفته است. بخش غربی استانبول در اروپا و بخش شرقی آن در آسیا واقع شده است.مساحت استانبول حدود 1.831 کیلومتر مربع است. بخش قدیمی استانبول هم بروی هفت تپه ساخته شده که کاملا در میان دیوار دفاعی شهر قرار گرفته است. نواحى استانبول هم به سه منطقه اصلى تقسیم بندی مى شود.

شبه جزیره تاریخى استانبول نواحى امینونو و فاتح بوده که در قسمت جنوبى گلدن هورن قرار گرفته است، منطقه ها تاریخى بى اوغلو و بشیکتاش هم در بخش شمال گلدن هورن واقع شده است و همچنین منطقه ها اوسکودار و کادیکوى که در بخش آسیایى قرار گرفته اند. (برای شروع سفر تور استانبول را رزرو کنید.

تبدیل ارز در استانبول

برای سفر به استانبول بهتر است تا قبل از سفر پول خود را به لیر، دلار یا یورو تبدیل کنید. دلار انتخاب خوبی است که در صرافیهای استانبول که به آن DOVIZ گفته می شود می توانید پول خود را به لیر تبدیل کنید.صرافیهای استانبول ممکن است نرخهای مختلفی داشته باشند بهتر است قبل از تبدیل ارز قیمت چند صرافی را مقایسه کنید.

سفر توریستی در استانبول

هتل های استانبول

اگر در پی آن هستید که در طول سفر استانبول در محلی مجلل و لوکس با امکانات رفاهی لوکس اقامت کنید میتوانید هتل های 5 ستاره استانبول را انتخاب کنید مانند هتل هالیدی این سیتی استانبول،هتل گرند هایت استانبول،هتل فیرمونت کوازار استانبول،هتل گرند جواهر استانبول، هتل سورملی استانبول. خدماتی مانند اتاق های با امکاناتی رفاهی کامل، نمای دیدنی رو به شهر و همچنین استفاده از باشگاه بدنسازی، اینترنت وای فای، سونا، صبحانه بوفه، حمام سنتی، کافی شاپ و رستوران، آرایشگاه را می توانید در این هتل ها تجربه کنید.

هتل های 4 ستاره استانبول همچون هتل سنترال پالاس و هتل های 3 ستاره استانبول (هتل کایا مادرید استانبول) با هزینه و امکانات کمتر از دیگر انتخاب های شما می توانند باشند.اجاره هاستل ها هم دارای هزینه اقتصادی بوده و یا آپارتمان با وسایل کامل را می توانید برای اقامت برگزینید.

مراکز خرید استانبول

استانبول مملو از مراکز خرید و مجتمع های تجاری گوناگون است که خانه معروفترین و حتی گمنام ترین برندهای جهان هستند.

خیابان استقلال استانبول برای خرید و گشت و گذار در این شهر انتخاب بسیار خوبی است. این خیابان سرشار از مراکز خرید، رستوران و کافه است و اگر در پی خرید در استانبول هستید پیشنهاد می کنیم حتما در گام اول این منطقه را انتخاب نمایید. استانبول یکی از شهرهایی است که همواره در طول سال چندین مرتبه حراج های باور نکردنی با تخفیف های قابل توجهی در آن مشاهده می شود، بعد از خیابان استقلال، مرکز خرید اولیویوم استانبول هم انتخاب بسیار خوبی برایتان خواهد بود. مرکز خرید فروم استانبول هم با وجود حراج های زیادی که معمولا در آن وجود دارد، محل مناسبی برای خرید خواهد بود و می توانید با تورهای گروهی استانبول برای خرید به این مراکز بروید. مرکز خرید جواهیر استانبول هم احتیاجی به توضیح ندارد زیرا آوازه ای جهانی دارد و برندهای بسیار معتبری در آن شعبه دارند. مرکز خرید کانیون استانبول هم برای آنهایی که به خریدهای لوکس عادت دارند، فضای دلچسبی را فراهم کرده است. تور ارزان استانبول هم وجود دارد، اگر برنامه ­ای برای خرید از بهترین مراکز خرید استانبول دارید، پیشنهاد میکنیم، آفر تورهای استانبول را از دست ندهید.

راهنمای سفر توریستی به آنتالیا

آنتالیا با داشتن تاریخ غنی و چشم انداز طبیعی خیره کننده، یکی از بی نظیرترین مقصدهای تابستانی جهان است. از عظمت کمرنگ کوههای توروس گرفته تا سواحل بی نظیر که به شهرهای باستانی امپراتوری های سابق منتهی می شوند. برای تماشای این همه زیبایی فقط نیازمند به رزرو تور آنتالیا هستید تا لذتی از سفرتان ببرید که هیچگاه در زندگیتان تجربه نکرده اید. به منطقه ها پرطرفدار لارا و یا کمر بروید و هنگامی که در هتل های لوکس آنتالیا اقامت دارید دید فوق العاده ای به دریای مدیترانه داشته باشید.

نمایی دیدنی از شهر آنتالیا

نحوه سفر به آنتالیا

فرودگاه آنتالیا یک فرودگاه بین المللی است که در 13 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته است فرودگاه بین المللی آنتالیا دارای دو ترمینال برای پروازهای بین المللی و یک ترمینال برای پروازهای داخلی می باشد. یاتا کد (iata Code) فرودگاه بین المللی آنتالیا AYT و کد ایکائو (icao Code) فرودگاه بین المللی آنتالیا ITAI است.

با توجه به تعداد بالای گردشگران در تور آنتالیا و میزان بالای پروازها به این مقصد، پروازهای این راستا در یکی از سه فرودگاهی که برای مسافران آنتالیا در نظر گرفته شده است انجام می شود. اما اینکه پرواز شما در کدام فرودگاه های ترکیه فرود بیاید به پروازی که انتخاب می کنید بستگی دارد.

اغلب پرواز های آنتالیا در یکی از فرودگاه های اسپارتا , دهملی یا فرودگاه آنتالیا فرود می آیند اما اگر می خواهید وارد فرودگاه آنتالیا شوید می بایست یکی از ایرلاین های ترک را انتخاب نمایید.

اما اگر شما به قیمت تور آنتالیا اهمیت میدهید و می خواهید کمتر هزینه کنید بهتر است ایرلاین ایرانی را انتخاب کنید و انتخاب پرواز ایرانی برای سفر به آنتالیا به این شکل است که باید به فرودگاه دهملی یا اسپارتا بروید؛ البته ذکر این نکته خارج از لطف نیست که ایرلاین هایی همچون ماهان ایر پروازهای فصلی فرودگاه های دهملی و اسپارتا انجام میدهند.

هتل ها و اقامتگاه های آنتالیا

در آنتالیا انواع هتل و اقامت های گران قیمت و لوکس، قیمت اقتصادی و با میانه و به صرفه و همچنین هاستل و هتل های ارزان قیمت هم وجود دارد.از هتل های لوکس با امکانات رفاهی خوب و عالی می توان هتل هتل کرون پلازا، هتل آکرا باروت، هتل و آکوا لند سو، هتل آستریا کرملین پالاس، هتل ترندی لارا و هتل تایتانیک دلوکس بلک را نام برد.

از هتل های ارزان قیمت آنتالیا هم می توان به هتل باکوس پانسیون، هتل لارا آتالا، هتل آنتالیا پالاس، هتل هادریان گیت و هتل آپارتمان لاگونا اشاره کرد. همچنین علاوه بر هتل های آنتالیا در رنج قیمت های مختلف می توانید در این شهر خانه یا آپارتمان هم اجاره کنید.

هتل تایتانیک آنتالیا

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و جهان را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی تور لحظه آخری و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "راهنمای سفر به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید