ملاقات وزرای خارجه کویت، اسلوونی و نخست وزیر اقلیم کردستان با ظریف

به گزارش مبصر کلاس، شیخ احمدناصر المحمد صباح وزیر امور خارجه کویت صبح امروز (یک شنبه) در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود ملاقات و مصاحبه کرد.

ملاقات وزرای خارجه کویت، اسلوونی و نخست وزیر اقلیم کردستان با ظریف

در ملاقات وزرای امور خارجه ایران و کویت علاوه بر موضوعات روابط دوجانبه، امنیت منطقه، روابط با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و همچنین تحولات یمن مورد مصاحبه و گفتگو نهاده شد.

میرو سرار وزیر امور خارجه اسلوونی نیز در ملاقات با ظریف درباره راه های گسترش همکاری های دو کشور، تحولات مربوط به برجام و موضوعات مرتبط با امنیت منطقه به مصاحبه و گفتگو پرداخت.

همچنین در ملاقات ظریف و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق علاوه بر روابط کشورمان با اقلیم، در خصوص مسائل عراق و سوریه و امنیت و مبارزه با تروریسم بحث و مصاحبه شد.

طرفین در این ملاقات پیرامون بازسازی داعش و فعالیت مجدد آن در عراق و افغانستان ابراز نگرانی کردند.

لازم به ذکر است، وزیر امور خارجه کشورمان که پنج شنبه شب برای شرکت در پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر نموده بود با همتایان خود از چین، روسیه، آلمان، فرانسه، ژاپن، عمان، کرواسی، فنلاند، جمهوری چک، واتیکان، کانادا، ترکیه، اوکراین و اسپانیا، نخست وزیر کانادا، گروه الدرز (ریش سپیدان سازمان ملل متحد)، اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا و گروه اقدام بحران ملاقات و مصاحبه کرد.

ظریف همچنین پیش از سخنرانی خود در پنل تخصصی در خصوص تنش زدایی در خلیج فارس، در نشستی با حضور وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی حضور یافت و از آمادگی ایران برای همکاری در فرایند تحقیقات و یاری به التیام آلام بازماندگان اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ملاقات وزرای خارجه کویت، اسلوونی و نخست وزیر اقلیم کردستان با ظریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات وزرای خارجه کویت، اسلوونی و نخست وزیر اقلیم کردستان با ظریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید