شانس تنیس روی میزایران برای کسب سهمیه ازآسیای میانه یارنکینگ جهان

به گزارش مبصر کلاس، جمیل لطف الله نسبی در مصاحبه با خبرنگاران با یادآوری برگزاری دو رویداد برای کسب سهمیه المپیک در سطح جهانی و آسیایی گفت: در صورتی که تنیس روی میز ایران نتواند از این رویدادها کسب سهمیه کند، شانس دستیابی به آن از طریق رنکینگ جهانی و المپیکی را هم دارد.

شانس تنیس روی میزایران برای کسب سهمیه ازآسیای میانه یارنکینگ جهان

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

وی در رابطه با فرصت پینگ پنگ بازان ایران (بخش مردان) برای تصاحب سهمیه المپیک، شرح کامل تری داد و گفت: طبق اعلام فدراسیون جهانی تنیس روی میز 24 تا 27 اسفندماه رویداد گزینشی المپیک در سطح جهان برگزار می شود. نمایندگان ما در این رویداد که به میزبانی قطر برگزار می شود، شرکت خواهند کرد اگرچه به دلیل حضور پینگ پنگ بازان تمام کشورهای جهان، دستیابی به کسب سهمیه از این رویداد بسیار سخت است.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تأکید کرد: نمی گوییم امیدی برای کسب سهمیه از مسابقات انتخابی جهانی نداریم، اما به دلیل گسترده بودن حضور نمایندگان دیگر کشورهای جهان، خیلی نمی توان به نتیجه گیری از این رویداد امید داشت و روی آن حساب کرد. به طور کلی، شرایط پینگ پنگ بازان ما برای دستیابی به سهمیه از طریق دیگر فرصت های ممکن، بهتر است؛ مثل مسابقات انتخابی آسیای میانه که بلافاصله بعد از مسابقات انتخابی جهانی آغاز می شود.

لطف الله نسبی با یادآوری اینکه این رقابت ها 28 تا 30 اسفند ماه در قطر برگزار می شود، گفت: پینگ پنگ بازان ایران برای کسب سهمیه در این رویداد هم بازیکنان قَدَری. از قزاقستان و ازبکستان را پیش رو دارند. کریل گراسیمنکو بازیکن قزاقستانی از رقیبان نزدیک نوشاد و نیما عالمیان برای کسب سهمیه در منطقه آسیای میانه است. در تلاش هستیم فیلم دیدارها و تمرینات اخیر این بازیکن را آنالیز کنیم تا شناخت بهتری از شرایطش داشته باشیم. از شرایط بازیکن ازبکستانی اما خیلی مطلع نیستیم. او دو سال است که تمریناتش را در کره شمالی دنبال می کند و به همین دلیل خیلی نمی دانیم در چه شرایط تمرینی به سر می برد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با یادآوری اینکه تنها یک سهمیه در آسیای میانه برای المپیک توزیع می شود، شرح داد: در مجموع شش سهمیه المپیکی برای قاره آسیا در نظر گرفته شده که پنج سهمیه در مناطق مختلف قاره توزیع می شود، یک سهمیه باقی مانده به ورزشکاری تعلق می گیرد که بالاترین رنکینگ جهانی را داشته باشد.

لطف الله نسبی با تأکید مجدد بر اینکه تنیس روی میز ایران برای کسب سهمیه از طریق مسابقات انتخابی جهانی، کار خیلی سختی دارد، شرح داد: بیشترین شانس ما برای کسب سهمیه از طریق مسابقات انتخابی آسیای میانه یا رنکینگ است بخصوص آنکه علاوه بر لحاظ شدن رنکینگ بهترین بازیکن آسیایی برای توزیع سهمیه ششم، این شانس هم وجود دارد که نمایندگان ما بتوانند از طریق رنکینگ المپیکی در رده بندی جهانی صاحب سهمیه شوند. طبق اعلام فدراسیون جهانی، نفراتی که به لحاظ رنکینگ المپیکی، نفرات اول تا سیزدهم جهان هستند، می توانند صاحب سهمیه شوند.

وی در این زمینه یادآور شد: برای مشخص پینگ پنگ بازان المپیکی، فدراسیون جهانی پینگ پنگ بازانی که به هر طریقی صاحب سهمیه شده اند را از رده بندی کنار می گذارد و سپس بر اساس رنگینگ المپیکی، اقدام به مشخص صاحبان سهمیه های باقی مانده می کند. نوشاد عالمیان در حال حاضر رنک 22 المپیکی را در اختیار دارد و از این شانس برخوردار است که بتواند از این طریق صاحب سهمیه شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شانس تنیس روی میزایران برای کسب سهمیه ازآسیای میانه یارنکینگ جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانس تنیس روی میزایران برای کسب سهمیه ازآسیای میانه یارنکینگ جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید