صنایع دستی ایرانی، بهترین سوغات مسافران نوروزی

به گزارش مبصر کلاس، معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: صنایع دستی ایرانی در جهان بی نظیری است و توصیه من این است که مسافران نوروزی از صنایع دستی ایرانی برای سوغات سفر استفاده نمایند.

صنایع دستی ایرانی، بهترین سوغات مسافران نوروزی

ولی تیموری، معاون گردشگری کشور، امروز آدینه 17 اسفند 97 در گفت و گو با خبرنگار مبصر کلاس، با اشاره به برگزاری سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با اشاره به اقدام ارزشمند سازمان میراث فرهنگی در برپایی این نمایشگاه گفت: سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در آستانه نوروز فرصت مناسبی است تا افراد برای نوروز 98 هدایا و سوغات خود را از این نمایشگاه تهیه نمایند.

او اضافه نمود: صنایع دستی ایرانی، دارای تنوع، اصالت و زیبایی است و در جهان بی نظیری است و گردشگران خارجی که به ایرن می آیند از صنایع دستی ایرانی به عنوان یکی از زیباترین صنایع دستی جهان نام می برند و همیشه بخش عمده ای از سوغاتی که با خود از ایران می برند، صنایع دستی ایرانی است.

تیموری اضافه نمود: در حوزه گردشگری داخلی نیز، گردشگران داخلی در سفر به استان های مختلف صنایع دستی ایرانی را به عنوان سوغات انتخاب می نمایند که این کار می تواند به تقویت فراوری داخلی و نیز ایجاد اشتغال و درآمدزایی در کشور یاری کند.

معاون گردشگری کشور با بیان این که رونق گردشگری و صنایع دستی در کنار هم اتفاق می افتد اضافه نمود: هرچقدر گردشگری ورنق بیشتری بگیرد به طور حتم فروش و عرضه صنایع دستی نیز رونق می یابد چرا که صنایع دستی می تواند پای ثابت سبد خرید خانواده ها و سوغات و هدایای سفر باشد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فرا رسیدن نوروز 98 توضیح داد: با هدف معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی استان های مختلف، بازارچه های صنایع دستی در شهرهای گوناگون کشور برپا می گردد که درخواست و توصیه من به همه مسافران نوروزی این است که حتما از صنایع دستی ایران به عنوان سوغات و هدایای سفر استفاده نمایند.

معاون گردشگری کشور خاطر نشان کرد: نمایشگاه های صنایع دستی فرصت مناسبی برای معرفی صنایع دستی استان های مختلف است تا افراد قبل از سفر به هر استان با ظرفیت های هر استان در حوزه صنایع دستی آشنا شوند و بتوانند سوغات و هدایای سفر را از این استان تهیه نمایند.

منبع: میراث آریا

به "صنایع دستی ایرانی، بهترین سوغات مسافران نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی ایرانی، بهترین سوغات مسافران نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید