هانی زاده:حزب الله مخالف اصلی دخالت آمریکا در تشکیل کابینه لبنان است، کابینه حریری موقتا اداره لبنان را به عهده می گیرد

به گزارش مبصر کلاس، یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: دخالت آمریکا در تشکیل دولت جدید لبنان با واکنش هایی از جریان های مختلف سیاسی روبه رو شد ،جریان8 مارس و شخص دبیر کل حزب الله به شدت با دخالت آمریکا برای چینش کابینه آینده انتقاد کردند.

هانی زاده:حزب الله مخالف اصلی دخالت آمریکا در تشکیل کابینه لبنان است، کابینه حریری موقتا اداره لبنان را به عهده می گیرد

حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در مصاحبه با خبرنگار سیاسی مبصر کلاس در خصوص رد شروط آمریکا از سوی حزب الله برای تشکیل دولت در لبنان گفت: با توجه به استعفای سعد حریری و پیشنهاد نخست وزیری محمد الصفدی رایزنی ها بین گروه های 8 مارس و 14 مارس برای تشکیل کابینه وحدت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه آمریکا با ورود به مذاکرات بین دو جناح رقیب در حقیقت تلاش کرد وزرای پیشنهادی حزب الله را از ترکیب کابینه لبنان حذف کند گفت: این اتفاق با واکنش هایی از جریان های مختلف سیاسی در لبنان روبه رو شد و جریان 8 مارس و شخص دبیر کل حزب الله یعنی حسن نصرالله و معاون او یعنی شیخ نعیم قاسم به شدت با دخالت آمریکا برای چینش کابینه آینده انتقاد کردند.

هانی زاده ادامه داد: براین اساس حزب الله گفت جریان های سیاسی لبنان زیر بار دخالت های آمریکا برای تشکیل کابینه نخواهند رفت به همین دلیل الصفدی از تشکیل کابینه انصراف داد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در تشریح این فرایند اضافه کرد: در شرایط فعلی رایزنی هایی آغاز شده و میشل عون رئیس جمهور لبنان مذاکرات خود را با فراکسیون های مجلس لبنان برای معرفی یک نخست وزیر جدید آغاز کرده که البته تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.

وی شرح داد: به نظر می رسد میشل عون درصدد معرفی یک شخصیت قابل قبول برای همه جریان ها و احزاب سیاسی در لبنان است، اما این نکته را باید در نظر گرفت که این مذاکرات مدت ها زمان خواهد برد.

هانی زاده در پایان خاطر نشان کرد: پیش بینی ها حکایت از آن دارد که کابینه سعد حریری به صورت موقت اداره لبنان را به عهده خواهد گرفت تا یک شخصیت مورد توافق همه جریان های سیاسی به عرصه سیاست لبنان معرفی شود البته شرط حریری برای تشکیل کابینه موقت این است که تعداد وزرای وابسته به گروه 8 مارس کاهش پیدا کند که این برخلاف توافقات فراکسیون های موجود مجلس لبنان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هانی زاده:حزب الله مخالف اصلی دخالت آمریکا در تشکیل کابینه لبنان است، کابینه حریری موقتا اداره لبنان را به عهده می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هانی زاده:حزب الله مخالف اصلی دخالت آمریکا در تشکیل کابینه لبنان است، کابینه حریری موقتا اداره لبنان را به عهده می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید