پارک بوئن رتریو در شهر مادرید اسپانیا

به گزارش مبصر کلاس، پارک بوئین رتریو در مادرید | Buen Retiro Park In Madrird

باغ های با شکوه رتریو تمام زیبایی های که یک باغ اروپایی می تواند داشته باشد را در خود دارد. درون پارک بوئن رتریو بناهایی از جنس سنگ مرمر، چمن های زیبا و سرسبز و ساختمان هایی که با ظرافت تمام ساخته شده اند دیده می شوند. پارک با 1.4 کیلومتر مربع وسعت بزرگ ترین پارک در شهر مادرید است و در نزدیکی مرکز شهر آن قرار گرفته است. اگر در طول هفته برای بازدید از آن بروید با مکانی خلوت و مناسب برای رویا پردازی روبرو می شوید. اما آخر هفته ها شور زندگی پارک را در بر می گیرد. برای گردشی کوتاه در پارک با خبرنگاران همراه باشید.

پارک بوئن رتریو در شهر مادرید اسپانیا

تاریخ پارک

بین سال های 1630 تا 1640 میلادی به وسیله فیلیپ چهارم برای سکونت خاندان های سلطنتی ساخته شد. فیلیپ پنجم (1700-1746) دستور ساخت تنها باغ فرانسوی مجموعه را صادر کرد. در دوران فردیناند ششم از پارک بوئن رتریو برای برگزاری اپراهای شاهکار آن موقع استفاده می شد. چارلز سوم زیبایی های محیط اطراف باغ را دید و دیوارهای قدیمی را با نرده های آهنی تزیین شده جایگزین کرد. رصد خانه Juan de Villanueva نیز در دوران چارلز چهارم بنا شد.

در دوران ملکه الیزابت دوم باغ دچار تغییرات اساسی شد و چهره باغ کاملا دگرگون شد. در جای جای آن حباب های چراغ دار قرار دادند، انواع درختان میوه در باغ کاشته شدند و در قسمت هایی از باغ که قبلا بی استفاده بود نیز مانند Campo Grande درخت کاری انجام شد.

اوایل قرن بیستم میلادی پس از توسعه شهرها پارک بوئین رتریو تبدیل به قلب سبز شهر مادرید شد. مجسمه آلفونسو دوازدهم در کنار حوضچه نصب شد و پس از آن مجسمه های بی شمار، حوضچه ها و آثار تاریخی پارک را پر کردند و کم کم پارک به نحوی تبدیل به موزه ای در فضای باز شد. در نقشه زیر می توانید محل دقیق قرار گرفتن آن را مشاهده کنید.

دریاچه پارک

این دریاچه به صورت مصنوعی ساخته شده است. جریان های آب به آرامی از کنار ستون ها و مجسمه آلفونسو دوازدهم عبور می نمایند و چشم انداز زیبایی را به خصوص در غروب آفتاب ایجاد می نمایند. می توانید با پرداخت چند یور در ساحل شمالی دریاچه یک قایق پارویی اجاره کنید ودور تا دور آن را پدال بزنید. تعدادی از بازدید نمایندگان به دسته بزرگ ماهی ها که در حال شنا کردن در دریاچه هستند غذا می دهند می توانید به تماشای آن ها و یا اردک هایی که در آب های آرام به شنا مشغول هستند بپردازید.

در انتهای جنوبی دریاچه مجسمه عجیبی که با موجودات عجیب تزیین شده ساخته شده است. افسانه ها می گویند ثروت بزرگی که فیلیپ چهارم در پارک بوئن رتریو پنهان کرد این جا دفن شده است.

Casita del Pescador

خانه کوچکی که در میان یک دریاچه کوچک قرار گرفته و مانند خانه های عروسک ها ساخته و رنگ آمیزی شده است. این خانه در کنار یکی از درب های ورودی پارک که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد بنا شده است. می توانید با یک پیاده روی کوتاه از خانه و کوه کوچکی که در کنار آن واقع شده است تماشا کنید. یک آبشار کوچک نیز در کوه هم جوارش سرازیر است.

کاخ کریستال | Palacio de Cristal

سازه ای خیره نماینده ساخته شده از شیشه و فلز که بدون شک زیباترین معماری را در میان سازه های این پارک دارد. این ساختمان در میان درختان جنوب دریاچه واقع شده است. در سال 1887 به عنوان گلخانه ای زمستانی برای گل های نادر ساخته شد و امروز به عنوان موزه دائمی مرکز هنری مجموعه از آن استفاده می گردد. هنگامی که وارد آن می شوید نور خورشید تلالویی خیره نماینده درون شیشه های بنا دارد و هر بازدید نماینده ای از تماشاش شگفت زده می گردد. اطراف این ساختمان نیز دریاچه ای کوچک واقع شده است که لاک پشت ها، غورباقه ها و اردک ها در آن زندگی می نمایند. هنگامی که اطراف آن قدم می زنید می توانید به عکاسی از کاخ و محوطه زیبای اطراف آن بپردازید.

Jardines de Cecilio Rodrígue

باغ های محصور یک ویژگی خاص دارند: طاووس! این باغ ها در گوشه ای از پارک بوئن رتریو واقع شده اند که دست یابی و پیدا کردنشان آسان نیست. اما هنگامی که آن را کشف می کنید، دیگر تمایلی به ترک آن ندارید. طاووس ها را در میان بوته های مارپیچ، درختان و دریاچه های خلوت دنبال کنید. اگر خوش شانس باشید یکی از آن ها را می بینید که دمش را گگردده است یا درحال پریدن از بالای درخت به پایین آن است.

باغ گل سرخ

اگر عاشق گل سرخ هستید در ماه فروردین به این جا بیایید. باغ دایره ای شکل گل های سرخ در کنار Jardines de Cecilio Rodrígue قرار گرفته است و در آن بیش از 4000 گل سرخ زیبا در رنگ ها، شکل ها و میزان های مختلف روییده است. دالان های آن در بالایشان قوس کمانی دارند که با شاخه های پیچک و گل های رز پوشیده شده است. هنگام قدم زدن در باغ گل سرخ تصویر می کنید درون یک افسانه اید، چشمه های زیبا و نیمکت های باغ نیز این خیال را واقعی تر جلوه می دهند.

پیاده روی در میان مجسمه ها

Paseo de la Argentina به عنوان راستا پیاده روی در میان مجسمه ها شناخته می گردد. اگر علاقه مند به تاریخ اسپانیا هستید در این پیاده رو قدم بزنید. همان طور که با شنیدن نام آن می توانید حدس بزنید، راستا این پیاده روی با مجسمه های مربوط به گذشته سلطنتی اسپانیا که در قرن 18 میلادی ساخته شده دکور شده است. این مکان برای کمی گشت و گذار در خلوت خود و آشنایی با فرهنگ مادرید بسیار مناسب است.

ساعت کاری موزه

در روزهای کاری هر روز موزه باز است.

فصل تابستان: 7 صبح تا 10 شب

فصل زمستان: 7 صبح تا 12 شب

با استفاده از خط دو مترو به نام Cuatro Caminos/Las Rosas می توانید در ایستگاه رتریو پیاده شوید.

بعلاوه Puerta de Alcalá و موزه Puerta de Alcalá نیز در کنار پارک بوئن رتریو مادرید قرار دارند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "پارک بوئن رتریو در شهر مادرید اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک بوئن رتریو در شهر مادرید اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید