پزشکان می گویند می داند هنگام نزدیک شدن مرگ چه حسی در ابتدا از کار می افتد

به گزارش مبصر کلاس، پزشکان می گویند اکنون دید واضحتری درباره آنچه افراد در آخرین ساعت های زندگی هایشان تجربه می نمایند، پیدا نموده اند و در اغلب افرادی در نتیجه یک بیماری ادامه دار می میرند، یک اًفت سریع و ناگهانی در حدود هنگامی که مردن فعال نامیده می گردد، رخ می دهد.

پزشکان می گویند می داند هنگام نزدیک شدن مرگ چه حسی در ابتدا از کار می افتد

به گزارش مبصر کلاس به نقل از دیلی میرور جیمز هالن بک، متخصص مراقبت های تسکینی (سرانجام زندگی) در دانشگاه استنفورد آمریکا می گوید افراد در آستانه مرگ مهمولا حس ها و تمایلات شان را به ترتیب معینی از دست می دهند. او در راهنمایش برای پزشکان برای انجام مراقبت های تسکینی می نویسد: ابتدا گرسنیگ و بعد تشنگی از دست می روند. سخن گفتن در مرحله بعد از دست می رود و در پی آن از دست دادن بینایی رخ می دهد. آخرین حس هایی که از دست می روند شنوایی و لمس هستند.

دیوید هوودا، رئیس مرکز پژوهش مغز در دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس (UCLA) می گوید مغز در آستانه مرگ با قربانی کردن نواحی که اهمیت کمتری برای بقا دارند. در حالیکه مغز شروع به تغییر یافتن می نماید و مردن شروع می گردد، بخش های متفاوتی از مغز تحریک می شوند، و یکی از بخش هایی که تحریک می گردد، دستگاه بینایی است و بنابراین افراد شروع به تماشا نور می نمایند.

جیمو بورجیگین، متخصص علوم اعصاب (نوروساینتیست) در دانشگاه میشیگان متوجه شد درست پیش از آنکه حیوانات بمیرند، موارد شیمیایی عصبی در مغز آنها به ناگهان افزایش پیدا می نماید. دانشمندان قبلا می دانستند که سلول های عصبی مغز پس از مرگ به فعالیت ادامه می دهند، اما این یافته متفاوت بود- سلول های عصبی مواد شیمیایی جدیدی را به مقادیر زیاد ترشح می کردند.

بورجیگین می گوید زندمانده گان از ایست قلبی تجربه شگفت آوری را در مغزشان توصیف می نماید که در آن ها نورهایی را می بینند و هر چیزی واقعی تر از واقعی به نظر می رسد و او این تجربه به این آزادی

ناگهانی موادر شیمایی عصبی مربوط می نماید. بیماران در ساعات نهایی پیش از مرگ دیگر از خوردن و آشامیدن دست برمی دارند، بینایی شان را از دست می دهند و سپس چشم هایشان را می بندند و گویی به خواب می روند.

هالن بک می گوید: از این نقطه به بعد ما فقط می توانیم درباره آنچه واقعا رخ می دهد فرضیه پردازی کنیم. برداشت من این است که این یک اغما، یک حالت ناهشیاری نیست، و این عقیده ای است که بسیاری از خانواده ها و پزشکان دارند، بلکه چیزی شبیه به رویا است.

لحظه دقیق مردن را مشکل بتوان معین کرد.

هالن می افزاید: این لحظه مانند سر رسیدن یک طوفان است. امواج شروع به بالا آمدن می نمایند. اما هرگز نمی توان گفت، در چه هنگامی این امواج برمی خیزند..این امواج بالاتر و بالاتر می آیند و در نهایت ، شخص را با خود به دریا می برند.

منبع: همشهری آنلاین

به "پزشکان می گویند می داند هنگام نزدیک شدن مرگ چه حسی در ابتدا از کار می افتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکان می گویند می داند هنگام نزدیک شدن مرگ چه حسی در ابتدا از کار می افتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید