پمپئو پس از ملاقات با روسای جمهور افغانستان با رهبر طالبان ملاقات کرد

به گزارش مبصر کلاس، ایسنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا در راستا بازگشت از افغانستان در دوحه با مسؤولان جنبش طالبان ملاقات کرد.

پمپئو پس از ملاقات با روسای جمهور افغانستان با رهبر طالبان ملاقات کرد

به گزارش سایت شبکه الجزیره، براساس بیانیه وزارت خاجه آمریکا، مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور به وسیله ملاقات با رهبران طالبان از جمله ملابرادر، مذاکره نماینده ارشد این جنبش خواستار تاکید بر تداوم پایبندی به توافق تاریخی ماه گذشته میلادی بین واشنگتن و جنبش طالبان شد.

پمپئو در کابل با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان ملاقات کرد و به آنالیز فرایند صلح و گام های مربوط به آن و توافق منطقه ای در این زمینه پرداخت.

آن دو در پایگاه هوایی در نزدیکی فرودگاه دوحه شرایط سیاسی و امنیتی افغانستان را آنالیز کردند.

پمپئو روز گذشته بعد از مذاکرات به وسیله ویدیو کنفرانس بین دولت افغانستان و جنبش طالبان تحت نظارت قطر در سفری اعلام نشده وارد کابل شد.

از سوی دیگر، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفت، پمپئو در کوشش برای ابقای جهت پیشرفت در فرایند مسالمت آمیز کنونی به افغانستان سفر کرد.

اسپر از پرداختن بیشتر به جزئیات سفر پمپئو سرباز زده و تنها به این نکته بسنده کرد که وزیر خارجه درباره جزئیات این سفر در زمان بازگشت به آمریکا صحبت خواهد نمود.

29 فوریه واشنگتن در دوحه توافقنامه ای را با طالبان امضا کرد که مضمون آن خروج تدریجی نیروهای آمریکایی و خارجی از افغانستان ظرف 14 ماه بود به شرط اینکه طالبان به تعهدات امنیتی خود عمل نموده و مذاکرات صلح مستقیم بی سابقه با دولت کابل را آغاز نمایند.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "پمپئو پس از ملاقات با روسای جمهور افغانستان با رهبر طالبان ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو پس از ملاقات با روسای جمهور افغانستان با رهبر طالبان ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید