کشف رابطه رژیم چرب با مقاومت به انسولین

به گزارش مبصر کلاس، محققان در مطالعات جدید خود رابطه میان داشتن رژیم چرب و مقاومت به انسولین را کشف کردند.

کشف رابطه رژیم چرب با مقاومت به انسولین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی مبصر کلاس، محققان در مطالعات جدید خود دریافتند که چگونه انتخاب غذایی ما می تواند سیستم ایمنی روده ما را ضعیف کند و منجر به ایجاد دیابت گردد.

براساس گزارش مدیکال اکسپرس، این تحقیق جدید تاکید دارد که در طول چاقی، سیستم ایمنی به باکتری هایی که به وسیله بافت روده ترشح می شوند پاسخ می دهد و باعث التهاب می شوند. این التهاب نیز به نوبه خود می تواند مقاومت به انسولین را ایجاد و زمینه را برای ابتلا به دیابت فراهم کند.

هلن لاک نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ما دریافتیم که در طول چاقی، سطح سلول های B در روده پایین است و یک پادتنی به نام IgA فراوری می نمایند.

پادتن IgA به طور طبیعی در بدن فراوری می گردد و برای تنظیم باکتر هایی که در روده زندگی می نمایند بسیار مهم است. این پادتن به عنوان یک مکانیسم دفاعی به خنثی کردن باکتری های خطرناک یاری می نماید. برای مثال هنگامی که ما یک رژیم غذایی چرب را مصرف می کنیم این پادتن عمل می نماید.

محققان در آزمایشاتی که انجام دادند مشاهده کردند، افرادی که فاقد این پادتن بودند قند خون شان افزایش یافت و دریافتند که IgA می تواند میزان باکتری های مضر را در روده در طول چاقی تنظیم نمایند.

به طور کلی این تحقیق، ارتباط قوی میان رژیم غذایی چرب، چاقی و فقدان پادتن IgA روده را با تقویت التهاب و مقاومت به انسولین تایید می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کشف رابطه رژیم چرب با مقاومت به انسولین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف رابطه رژیم چرب با مقاومت به انسولین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید