کلاس بندی پارالمپیکیِ تیم ملی والیبال نشسته با حضور در جام جهانی

به گزارش مبصر کلاس، با تصمیم کمیته بین المللی پارالمپیک و برای نخستین بار، کلاس بندی ورزشکاران شرکت کننده در بازی های پارالمپیک توکیو پیش از شروع این بازی ها و در جریان مسابقات مختلف در رشته های متفاوت انجام خواهد شد.

کلاس بندی پارالمپیکیِ تیم ملی والیبال نشسته با حضور در جام جهانی

بر این اساس تیم ها و ورزشکاران اعزامی به بازی های پارالمپیک توکیو باید پیش از شروع این بازی ها با حضور در رویدادهای مورد تایید کمیته بین المللی پارالمپیک و فدراسیون های دنیای آنها، در آزمون های مورد نظر برای کلاس بندی شرکت نمایند.

به همین دلیل تیم ملی والیبال نشسته که به عنوان اولین تیم و رشته ایرانی سهمیه حضور در بازی های پارالمپیک 2020 را به دست آورد، اواخر فروردین ماه سال آینده در جام دنیای 2020 شرکت خواهد نمود تا ضمن رقابت با دیگر شرکت نمایندگان در این رویداد دنیای، بازیکنانش تاییدیه کلاس بندی خود را از برگزارنمایندگان مسابقات بگیرند.

پیش از این قرار بود جام دنیای 2020 والیبال نشسته به میزبانی چین برگزار گردد اما برگزاری این رقابت ها در این کشور منتفی شده است. قرار است از میان 6 کشور متقاضی، میزبان جدید این دوره مسابقات جام دنیای والیبال نشسته تعیین گردد.

بازی های پارالمپیک در رشته والیبال نشسته با حضور 8 تیم برگزار می گردد. تیم های اول و دوم دنیا، تیم های قهرمان چهار قاره آمریکا، آفریقا، اروپا و آسیا - اقیانوسیه و میزبان پارالمپیک شرکت نمایندگان در این رقابت ها را تشکیل می دهند. هشتمین تیم مسابقات والیبال نشسته پارالمپیک هم اواخر اسفندماه با برگزاری مسابقات گزینشی در آمریکا تعیین خواهد شد.

تیم ملی والیبال نشسته ایران دو سال پیش با قهرمانی در مسابقات دنیای 2018 سهمیه لازم برای پارالمپیک توکیو را به دست آورد. این تیم خردادماه سال جاری نیز در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به عنوان نخست دست یافت اما از آنجا که سهمیه پارالمپیک را در اختیار داشت، سهمیه پارالمپیکی مسابقات در اختیار چین نهاده شد که عنوان دوم مسابقات را به دست آورده بود.

تیم ملی والیبال نشسته ایران در پارالمپیک 2016 ریو قهرمان شد. این تیم در مجموع 6 عنوان قهرمانی و 2 عنوان نایب قهرمانی از حضور در ادوار مختلف این بازی ها در اختیار دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کلاس بندی پارالمپیکیِ تیم ملی والیبال نشسته با حضور در جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاس بندی پارالمپیکیِ تیم ملی والیبال نشسته با حضور در جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید