کوبا: آمریکا به لحاظ سیاسی در مساله عارضه سلامتی دیپلمات هایش دست برده است

به گزارش مبصر کلاس، کوبا در انتقاد از دولت ترامپ به دلیل استفاده از لفظ حمله درباره اختلالات سلامتی دیپلمات هایش در هاوانا، بدون ارائه مدرکی دال بر این موضوع، این رفتار دولت آمریکا را بخشی از یک کمپین گسترده تر برای تخریب روابط دوجانبه دانست.

کوبا: آمریکا به لحاظ سیاسی در مساله عارضه سلامتی دیپلمات هایش دست برده است

به گزارش مبصر کلاس، کانادا و آمریکا پس از بروز اختلالاتی در سلامت دیپلمات های مقیم هاوانا، کارمندان سفارت های خود در کوبا را به حداقل کاهش دادند.

با اینکه دولت جمهوری خواه آمریکا که به تشنج زدایی از روابط دو جانبه با کوبا متعهد شده بود، پس از بروز این مشکل در سلامت دیپلمات هایش به این عارضه برچسب حمله چسباند، دولت کانادا در ماه ژانویه اظهار کرد، مقامات کوبا نیز به اندازه کانادایی ها از عدم توانایی خود در تشخیص علت این مشکل متاسف هستند.

کارلس فرناندز دی کاسیو، مدیر امور آمریکای وزارت خارجه کوبا در کنفرانسی خبری در هاوانا گفت: دولت آمریکا به شدت با اتهامات بی اساس به لحاظ سیاسی در این مساله دست برده و این زمینه اتخاذ اقداماتی علیه روابط دوجانبه شده است.

از زمان روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ، روابط آمریکا و کوبا به سردی گرویده و طی یک سال گذشته ترامپ دولتش را با مقاماتی که سابقه ای طولانی در مخالفت با کوبا داشته اند، پر نموده است.

فرناندز اضافه نمود: دست بردن آمریکا در این موضوع به لحاظ سیاسی همچنین به نفع افرادی است که می خواهند کوبا را به عنوان یک تهدید و کشوری حامی تروریسم معرفی نمایند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی ادامه داد، در حالی که کوبا در بیماری بعضی از این دیپلمات ها تردید ندارد، تا کنون مدرکی دال بر اینکه این عارضه از پیش در آن ها وجود نداشته یا در اثر عوامل طبیعی یا حتی روانی نبوده، در دست نیست.

این مقام کوبایی تاکید نمود، عدم مشارکت مقامات آمریکایی در انجام تحقیقاتی در این باره با همکاری مقامات کوبایی با ابراز نگرانی های واشنگتن سازگاری ندارد.

فرناندز گفت، بر خلاف آمریکایی ها، همکاری با مقامات کانادا بسیار بهتر بوده است. او در این باره گفت: کانادا اتهاماتی را علیه کوبا مطرح ننموده است. مقامات کانادا ما را تهدید ننموده و اتهامات نامربوطی را علیه ما مطرح ننموده اند.

مدیر امور آمریکای وزارت خارجه کوبا همکاری با کانادایی ها را رضایتبخش توصیف کرد و گفت این همکاری ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کوبا: آمریکا به لحاظ سیاسی در مساله عارضه سلامتی دیپلمات هایش دست برده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوبا: آمریکا به لحاظ سیاسی در مساله عارضه سلامتی دیپلمات هایش دست برده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید