انبار ها سرشار از دارو است، نبود مجوز فروش به علت تغییر قیمت

به گزارش مبصر کلاس، نجف آبادی گفت: انبار های شرکت های دارویی سرشار از دارو است، اما به علت تغییر قیمت دارو مجوز فروش ندارند.

انبار ها سرشار از دارو است، نبود مجوز فروش به علت تغییر قیمت

همایون سامه یح نجف آبادی عضو کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از کمیاب شدن بعضی از داروها گفت: در گفت و گویی که با بعضی شرکت های دارویی داشتم مطرح شد که انبار ها سرشار از دارو است، اما به علت تغییر قیمت دارو مجوز فروش ندارند.

وی اضافه کرد: معمولا زمانی که قیمت دارویی افزایش می یابد شرکت های دارویی مبادرت به فروش دارو نمی نمایند و دارو ها در کارخانجات دپو می گردد تا قیمت نو مشخص تکلیف و اعلام گردد.

نماینده کلیمیان در مجلس یازدهم در خصوص کمبود آنتی بیوتیک ها ادامه داد: اظهاراتی هم در خصوص افزایش چندبرابری قیمت آنتی بیوتیک ها شنیده می گردد و به همین علت تمایل و رغبت شرکت های دارویی نسبت به توزیع و فروش دارو به داروخانه ها به شدت کاهش یافته است.

نجف آبادی گفت: با وجودی که وزارت بهداشت در جریان وجود این رویه در شرکت های تامین نماینده و توزیع نماینده واقع شده است و این اقدام به نوعی احتکار دارو برای سوددهی شرکت ها و کارخانجات دارویی به شمار می رود، اما توجهی چندانی نمی کند.

عضو کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: همانطوری که وزیر بهداشت گفت تا هفته آینده قیمت نو آنتی بیوتیک ها اعلام می گردد و به طور قطع با این اقدام شاهد فراوانی آنتی بیوتیک در داروخانه ها خواهیم بود؛ متاسفانه در حال حاضر با کمبود جدی شربت آنتی بیوتیک بچه ها روبرو هستیم در حالی که با افزایش ابتلای بچه ها به سرماخوردگی و آنفلوآنزا روبرو هستیم و نایاب شدن دارو به علت عدم اعلام قیمت نو ناشی از کم کاری و ضعف نظارت وزارت بهداشت است.

وی با انتقاد از اینکه کمبود سرم به مسئله ای دنباله دار تبدیل شده است، توضیح داد: به دلایل مختلف مانند اختلاف قیمت بین فراوری و فروش و بعلاوه سوددهی پایین، بعضی کارخانجات تمایل چندانی به فراوری نداشته و یا فراوری را کاهش می دهند و بر همین اساس با کمبود سرم روبرو می شویم.

مبصر کلاس سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "انبار ها سرشار از دارو است، نبود مجوز فروش به علت تغییر قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انبار ها سرشار از دارو است، نبود مجوز فروش به علت تغییر قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید