انواع رنگ ساختمانی تولیدی رنگسازی مشهد

به گزارش مبصر کلاس، رپرتاژآگهی - امروزه رنگ ها نقش اساسی در زندگی روزمره ما دارند. رنگ ها برای زیباسازی شهر، منازل، اشیاء، وسایل و … به کار برده می شوند. کارخانجات بسیار زیادی مشغول تولید رنگ ساختمانی هستند. بسیاری از این کارخانه ها در شهر مشهد بوده و به عنوان برندهای اصلی رنگ در بازار ایران و حتی جهان فعالیت دارند.

انواع رنگ ساختمانی تولیدی رنگسازی مشهد

بزرگترین شرکت های مرغوب رنگ سازی را میتوان در شهر مشهد یافت. کیفیت بالا و قیمت های بسیار مناسب از جمله عواملی است که باعث ایجاد بازار رقابتی شده است. البته باید بدانید که بورس رنگ و انواع آنها با توجه به نوع و کاربردشان تعیین می شوند.

همانطور که گفته شد رنگسازی در مشهد اهمیت ویژه ای دارد از این رو در این مقاله به معرفی انواع رنگ های ساختمانی که در مشهد تولید میشود، پرداخته ایم. ورود به بازار رقابتی رنگ در این شهر مشکل است زیرا تمامی تولیدنمایندگان اعتباری داخلی و بین المللی را با محصولات باکیفیت شان در دست دارند. برای اطلاعات بیشتر در اینباره تا پایان مقاله همراه ما باشید.

رنگ ساختمانی

رنگ های ساختمانی کاربردهای فراوانی دارند و معمولا برای رنگ آمیزی منازل، ساختمان های مسکونی، تجاری و … به کار برده می شوند. مهمترین ویژگی رنگ ساختمانی داشتن زیبایی های ظاهری و بصری است. بطور کلی رنگ های ساختمانی با اهداف زیر به کار میروند:

  • ایجاد جلوه های بصری و زینتی برای دیوارها، درها، پنجره ها و …
  • مخفی سازی ترک ها، فرج ها و خلل
  • شست و شو و تمیزکاری سطوح
  • جلوگیری از زنگ زدگی برای سطوح فلزی

انواع رنگ ساختمانی

رنگ های ساختمانی با توجه به کاربردشان در دسته بندی های مختلفی قرار میگیرند. با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، نوع مصالح مصرفی و سلیقه مشتریان رنگ های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. هر یک از رنگ های ساختمانی ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه با انواع رنگ ساختمانی آشنا میشویم.

رنگ روغنی آلکیدی

رنگ های آلکیدی از نسل مدرن رنگ های روغنی هستند. به جای رنگدانه معلق در روغن، رنگ های آلکیدی معمولاً از طریق رزین آلکیدی حل شده در تینر تشکیل می شوند. بیشتر رنگ های مبتنی بر روغن که در بازار موجود است با رنگدانه معلق در محلول رزین آلکیدی و یک حلال مبتنی بر نفت مانند نفتا ساخته می شوند.

کاربرد رنگ های روغنی آلکیدی

رنگ های آلکیدی به دلیل خواص ویژه، هزینه و خاصیت بالقوه شان معمولاً روی دیوارها استفاده نمی شوند. نقاش های حرفه ای از رنگ های آلکیدی عمدتاً بر روی سطوح خاصی استفاده می نمایند که در آن دوام و هزینه اهمیت دارد.

از رنگ های روغنی آلکیدی، معمولا برای پوشش چوب و فلز استفاده میشود. همچنین از رنگ آلکیدی مخصوص محلول در آب برای تزئینات درها و کابینت ها استفاده می شود که از رنگ های سنتی روغنی ایمن تر است.

رنگ پلاستیک

گروه دیگری از رنگ های ساختمانی، رنگ های پلاستیکی هستند که بر پایه کوپلیمرهای پلی وینیل استات ساخته شده اند. این رنگ ها با توجه به کیفیت به دو نوع تمام پلاستیکی و نیمه پلاستیکی طبقه بندی می شوند. رنگ های پلاستیکی بازتاب نوری مات هستند. حلال برای یک رنگ پلاستیکی، آب است و به همین دلیل سرعت خشک شدن بالایی دارد و سریع ترین رنگ ممکن را ارائه می دهد.

تمام رنگ های پلاستیکی قابلیت شستشوی کمتری نسبت به رنگ های روغنی دارند، به این معنی که لکه های ریز و آلودگی های سطحی همه رنگ های پلاستیکی با یک پارچه مرطوب تمیز می شوند، در حالی که رنگ های نیمه پلاستیکی که کیفیت پایین تری نسبت به کل پلاستیک دارند، قابلیت آبکشی ندارند.

استفاده از رنگ پلاستیک به دلیل مقرون به صرفه بودن سطح زیرین گچ، سیمان، سطوح داخلی و سقف های لکه دار که قابل دسترسی و آلوده نیستند، توصیه می شود. برای رنگ آمیزی سطوح با رنگ پلاستیک می توانید از غلطک، قلم مو و تپانچه استفاده کنید.

رنگ های اکریلیک

دسته سوم رنگ های اکریلیک، نسل نو رنگ های محلول در آب است. این رنگ ها بر اساس رزین های اکریلیک هستند و به طور ویژه برای استفاده در داخل و خارج طبقه بندی می شوند.

رنگ های اکریلیک نیز مانند رنگ های روغنی را می توان به طور کامل آبکشی کرد و پوششی بادوام ایجاد نمود. از مزایای رنگ اکریلیک، عدم وجود مواد شیمیایی مضر و حلالیت در آب است. به گونه ای که مکان هایی را که بهداشت در آن ها اهمیت دارد، مانند سالن های غذاخوری، مهدکودک ها، بیمارستان ها و … رنگ آمیزی کنید. استفاده از رنگ اکریلیک برای فضای داخلی بهترین گزینه است.

رنگ های اکریلیک در برابر عوامل مختلفی مانند تابش خورشید، باران و گرد و غبار نیز پایدار هستند و به دلیل سهولت استفاده از رنگ های روغنی، استفاده از آن بر روی سطوح خارجی توصیه می شود. برای رنگ آمیزی سطوح با رنگ اکریلیک می توان از غلطک، قلم مو و پیستوله استفاده کرد.

همانطور که گفته شد، حلال آب اکریلیک آب است و سازگار با محیط زیست است. امروزه در کشورهای پیشرفته به دلیل نداشتن مواد شیمیایی مضر، قابلیت شستشو، جابجایی آسان، ایجاد لایه ای مقاوم، زمان خشک شدن بالا و عدم بوی نامطبوع رنگ اکریلیک در فضاهای داخلی و خارجی، استفاده گسترده ای می شود.

انواع رنگ ساختمانی تولیدی رنگسازی مشهد

همانطور که گفته شد انواع رنگ ساختمانی تولیدی رنگ مشهد در سراسر کشور و حتی بازارهای بین المللی شناخته شده است. به دلیل کیفیت و مرغوبیت بالا و همچنین هزینه های مناسب این محبوبیت روز به روز بیشتر می شود. اما شاید برایتان شوال باشد که چه رنگ هایی در رنگسازی مشهد به تولید میرسد؟ انواع رنگ ساختمانی تولیدی رنگسازی مشهد عبارت اند از:

  • انواع رنگ های کوره ای
  • انواع رنگ های مقاوم حرارتی
  • انواع رنگ های اپوکسی با هاردنرهای پلی آمید و پلی آمین
  • انواع رنگ های ترموپلاست
  • انواع رنگ های مخصوص سطوح پلاستیک و پلیمری
  • آستر غنی از روی اپوکسی
  • روکش های اپوکسی
  • انواع کفپوش پلی اورتان

با توجه به اهمیت فضای مجازی و همچنین وب سایت ها و استقبال مردم از خرید اینترنتی بستری فراهم است تا نقاشان بتوانند لوازم مورد نیازشان را به راحتی تهیه نمایند. هر یک محصولات تولیدی رنگسازی مشهد را میتوانید به راحتی از طرق وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی سفارش دهید.

در پایان

همانطور که بیان شد رنگ های ساختمانی کاربردهای فراوانی دارند و همین عامل باعث می شود تا کیفیت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. با بالا رفتن کیفیت بازار رقابت بین تولیدنمایندگان داغ تر میشود. زمان خرید رنگ ساختمانی به کیفیت و هزینه آن دقت کنید.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "انواع رنگ ساختمانی تولیدی رنگسازی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع رنگ ساختمانی تولیدی رنگسازی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید