بنی تمیم: توهین و تعریف شنیدم اما هیچ گاه از چارچوبم خارج نشدم، پیشکسوتان کشتی بی اخلاقی نمی نمایند

به گزارش مبصر کلاس، سرپرست فدراسیون کشتی گفت: خیلی جاها توهین شنیدم و خیلی جاها نیز تعریف، اما هیچ گاه از چارچوب خارج نشدم.

بنی تمیم: توهین و تعریف شنیدم اما هیچ گاه از چارچوبم خارج نشدم، پیشکسوتان کشتی بی اخلاقی نمی نمایند

حمید بنی تمیم در گفت وگو با خبرنگار ورزشی مبصر کلاس در مورد دعوتنامه ای که برای حضور در جام جهانی به فدراسیون کشتی ارسال شده است، گفت: هنوز برنامه جام جهانی وارد تقویم اتحادیه جهانی نشده اما چیزی که اعلام شده این مسابقات در روسیه برگزار می گردد. اولویت ما، برنامه کادرفنی تیم ملی است. باید در این زمینه مربیان تیم ملی تصمیم گیری نمایند.

سرپرست فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا ایران با توجه به ندادن میزبانی جام جهانی به مشهد قصد حضور در این رقابت ها را ندارد، تاکید نمود: اتحادیه جهانی به این بهانه که فدراسیون ایران بلاتکلیف است، میزبانی جام جهانی را از ما گرفت. آنها می خواستند هر چه زودتر تکلیف میزبان جام جهانی کشتی آزاد را تعیین نمایند و البته میزبانی جام جهانی فرنگی را به ما دادند. ضمن اینکه همان وقت اکبر دودانگه که در جلسه کمیسیون فنی اتحادیه جهانی حضور داشت اظهار داشت آنها می خواهند جام جهانی را با شرکت 5 تیم اول جهان و یک تیم منتخب برگزار نمایند و به این شکل ما که در جهانی بوداپست ششم جهان شده بودیم، نمی توانستیم در این رقابت ها شرکت کنیم و وقتی خودمان نبودیم دیگر دلیلی برای اصرار و دریافت میزبانی وجود نداشت. حالا هم بحث ما، المپیک است، برنامه کادرفنی تیم ملی هم در همین راستا است. آنها جام جهانی آزاد را به روسیه داده اند و فرنگی را به ایران پس در اصل موضوع میزبانی خللی ایجاد نشده است.

بنی تمیم در مورد اینکه چرا همچنان هیئت کشتی خراسان رضوی از این موضوع گله مند است، گفت: ناراحتی آنها برای ما قابل درک است چون با اسپانسرهای شان نشست داشته و به دنبال برگزاری یک رویداد خوب در مشهد بودند، ولی ما باید ملی فکر کنیم، آن هم در سالی که خیلی برای مان حساس است. در مشهد چند مسابقه خوب برگزار کردیم، آنها ظرفیت خوبی دارند. باز هم به دنبال دادن میزبانی مسابقات بزرگ به استان خراسان رضوی هستیم.

وی ادامه داد: ایرادی که در این مدت گرفته شد در مورد خروج جام تختی از رنکینگ بود که باید در این خصوص بگویم سال گذشته هم رقابت های آزاد جزو رنکینگ نبود و فقط کشتی فرنگی جزو سیستم رنکینگ برگزار گردید. دلیل اینکه سال جاری هم همین شیوه را دنبال کردیم، این بود که جام تختی یکی از مراحل انتخابی ما است و می خواهیم در هر وزن 4 تا 8 کشتی گیر را شرکت دهیم که اگر مسابقات با سیستم رنکینگ برگزار گردد بیشتر از سه کشتی گیر نمی توانیم در این رقابت ها داشته باشیم و این برنامه ریزی کادرفنی را به هم می ریخت.

بنی تمیم در مورد اینکه حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک در اردوی تیم ملی به نوعی حمایت آنها از دوره سرپرستی وی بوده است، اظهار داشت: از روز اولی که من عهده دار این مسئولیت شدم و تا زمانی که باید همچنان سرپرست فدراسیون باشم که نمی دانم تا چه وقت هست، مبنایم این بوده که کارها طبق برنامه پیش برود. در سالِ کاری ای که همه چیز به المپیک منتهی خواهد شد اولویت ما باید حفظ آرامش باشد و فارغ از اینکه جزو کاندیداها باشم یا نباشم، وظیفه ام این است که برای کشتی کم نگذارم.

وی افزود: هر تدارکی که لازم باشد در راستای اجرای برنامه ها، اردوهای تیم ملی و برگزاری مسابقات، وظیفه دارم انجام دهم. خیلی جاها توهین شنیدم و خیلی جاها نیز تعریف، اما هیچ گاه از چارچوب خارج نشدم. قطعا حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک می تواند در این مسیر ایجاد انگیزه کند هم برای کادرفنی، هم کشتی گیران و هم کل خانواده کشتی و مجموعه مدیریتی فدراسیون.

بنی تمیم در مورد چرایی عدم اعلام زمان ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی گفت: یک موضوع همان بحث بازنشسته ها است که هم وزیر و هم معاونش مفصل در این مورد صحبت کردند، در مورد اینکه هیئت ها هم شامل قانون بازنشستگی می شوند یا نه، اختلاف نظر وجود دارد که باید این موضوع برطرف گردد. علاوه بر این ما سه هیئت کشتی همدان، کهکیلویه و بویراحمد و کردستان را داریم که هنوز انتخابات شان برگزار نشده که البته این خیلی نمی تواند در کلیت موضوع تاثیرگذار باشد. تا لحظه ای که باشم سعی می کنم وظیفه ام را انجام می دهم، چون کشتی آرامش می خواهد.

سرپرست فدراسیون کشتی در خصوص برخی بی اخلاقی ها که این روزها در بحث انتخابات کشتی وجود دارد، گفت: از خانواده کشتی انتظار می رود که اخلاق را بیشتر از سایر رشته ها رعایت نمایند. همه اسامی که به عنوان نامزد شرکت در انتخابات نام شان مطرح می گردد پیشکسوت من هستند و الگوی من در کار و زندگی ام بوده اند، با خیلی از آنها در ارتباط هستم و از آنها مشورت می گیرم. به هیچ وجه به خودم اجازه نمی دهم که چیزی به این عزیزان بگویم. این مواردی که شنیده می گردد شاید از سوی حامیان آنها صورت بگیرد، وگرنه هیچ کدام از پیشکسوتان کشتی به بی اخلاقی رو نمی آورند و حرمت ها را حفظ می نمایند. نباید اجازه دهیم که چنین اتفاقاتی رخ داد و حواس مان باید بیشتر جمع باشد چون مردم و خانواده کشتی از همه ما انتظار دارند که حرمت شکنی نکنیم. اگر یک جایی به هم تهمت بزنیم و بد و بیراه بگوییم، خانواده خودمان را زیر سوال می بریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بنی تمیم: توهین و تعریف شنیدم اما هیچ گاه از چارچوبم خارج نشدم، پیشکسوتان کشتی بی اخلاقی نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنی تمیم: توهین و تعریف شنیدم اما هیچ گاه از چارچوبم خارج نشدم، پیشکسوتان کشتی بی اخلاقی نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید