تمایل گردشگران روسیه برای سفر به ایران

به گزارش مبصر کلاس، در پی سفر هیئت روسی به استان همدان، شهرستان نهاوند میزبان وزیر فرهنگ استان ایکاترینبورگ استان سوردلوفسک روسیه بود.

تمایل گردشگران روسیه برای سفر به ایران

پاول کرکف در نشست با سرمایه داران شهرستان نهاوند با بیان این که ایران تا پیش از حضور سنایی به عنوان سفیر ایران در کشور روسیه، چندان شناخته شده نبود، اظهار کرد:

اکنون توریستان روسی تمایل زیادی برای حضور و شناخت ایران، استان همدان و بویژه شهرستان نهاوند دارند.

او ادامه داد: ایران با تاریخ بلند و فرهنگ قوی، انسان هایی با اراده، قوی و دوست داشتنی دارد، به طوری که برای تماشا مردم هر کشور فقط نباید به مرکز آن کشور نگاه کرد، بلکه باید به شهرهای دیگر رفت و دید مردم آن منطقه ها چطور زندگی می نمایند. از آنجا که ایران طبیعتی شگفت انگیز و مکان های توریستی زیادی دارد، می توانیم از این پتانسیل ها برای تبادل توریست استفاده کنیم.

وی با دعوت از مسئولان شهرستان نهاوند برای حضور در این استان روسیه، از مهمان نوازی مردم همدان قدردانی کرد و گفت: در نمایشگاهی که از 11 تا 14 ماه ژوئن در استان ایکاترینبورگ برگزار می گردد، از حضور فعالان شهرستان نهاوند در زمینه های فرهنگی و توریستی استقبال می گردد و یک غرفه در اختیارشان گذاشته می گردد. این نمایشگاه برای هفتمین بار در ایکاترینبورگ برگزار می گردد و نمایندگان صنایع بزرگ دنیا به این شهر می آیند. این منطقه محل مناسبی برای مذاکرات بین المللی است.

او افزود: هر سال نشستی در بخش توریستی در روسیه برگزار می گردد که در آن، 26 کشور از تمام نقاط دنیا شرکت می نمایند. امیدواریم ایران جزو 10 کشور اول باشد و در آن نشست شرکت کند.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز گفت: نهاوند از نظر تاریخی پیشینه ای کهن دارد و شهرستانی با توانمندی های بسیار در بخش های میراث فرهنگی، توریستی، کشاورزی، صنعت و معدن است.

کریم حمیدوند با بیان این که فرهنگ یک ملت که ساخته گردد، اقتصاد آن هم ساخته و آباد خواهد شد، افزود: نهاوند دارای پتانسیل های خوبی در بخش صنعت است و می توان از آن برای ساخت صنایع بسیار مهم که یک احتیاج لازم است، استفاده کرد.

او با اشاره به این که شهرستان نهاوند در بخش توریستی پتانسیل های خوبی دارد، بیان نمود: شهرستان نهاوند با بهره مندی از سراب های جوشان، مواهب طبیعی مانند سراب های گیان، فارسبان و گاماسیاب و کوه ها و دشت های سرسبز، آماده پذیرش توریست است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "تمایل گردشگران روسیه برای سفر به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل گردشگران روسیه برای سفر به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید