توان شرکت های فناور در ارائه بسته های اقتصادی به خریداران افزایش می یابد

به گزارش مبصر کلاس، تهران- خبرنگاران- رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بیان کرد، به واسطه خدمات لیزینگ، بازارسازی محصولات دانش بنیان قدری تسهیل می گردد که شرکت های فناور و دانش بنیان هنگام مذاکره می توانند بسته های اقتصادی به خریداران ارائه نمایند.

توان شرکت های فناور در ارائه بسته های اقتصادی به خریداران افزایش می یابد

به گزارش روز سه شنبه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، علی وحدت در نشست مدیران صندوق نوآوری با شرکت های دانش بنیان حوزه تجهیزات دوار و نیروگاهی با اشاره به مسائل حوزه فراوری در کشور گفت: شرکت های دانش بنیان نیز از مسائل حوزه فراوری مستثنی نیستند، اما ارزشمندی کار این شرکت ها در اقتصاد کشور بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی تغییر نگاه به شرکت های دانش بنیان و تسریع در روند درخواست شرکت های کوچک را از دستاوردهای اخیر صندوق نوآوری و شکوفایی برشمرد و اضافه نمود: در گذشته شرکت های کوچک و بزرگ دانش بنیان با ظرفیت های مختلف و ویژگی های متفاوت، می بایست برای دریافت خدمات اقتصادی صندوق نوآوری در یک صف می ایستادند، اما اکنون و در دوره جدید این رویه اصلاح شده است.

وحدت با اشاره به تجمیع سه معاونت صندوق نوآوری و شکوفایی در یک معاونت برای تسهیل در اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در دوره جدید فعالیت این صندوق، درباره مکانیزم های ارائه این خدمات به شرکت های کوچک و بزرگ، گفت: شرکت های کوچک از این پس برای دریافت تسهیلات باید به صندوق های پژوهش و فناوری مراجعه نمایند و دیگر نیازی به مراجعه به صندوق نوآوری و شکوفایی ندارند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق های پژوهش و فناوری و نیز پارک های علم و فناوری را از جمله مراکز برطرف نیازهای اقتصادی شرکت های کوچک دانش بنیان و فناور معرفی کرد.

وحدت با بیان اینکه ابزارهای سرمایه گذاری مشترک صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت های بزرگ دانش بنیان فعال است و این شرکت ها می توانند از این ابزار استفاده نمایند، اضافه نمود: در دوره جدید روند صدور ضمانتنامه ها تسریع شده است به گونه ای که اگر حد اعتباری شرکت ها، یک مرتبه تعیین شده باشد، دیگر این روند یک روزه انجام می گردد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: البته صدور این ضمانتنامه نیز به تازگی به بانک مستقر در صندوق نوآوری سپرده شده است.

وی ارائه تسهیلات ویژه خرید تجهیزات آزمایشگاهی در قالب وام قرض الحسنه را از دیگر خدمات این صندوق به شرکت های دانش بنیان بیان کرد.

علمی**1836**1485

منبع: ایرنا

به "توان شرکت های فناور در ارائه بسته های اقتصادی به خریداران افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توان شرکت های فناور در ارائه بسته های اقتصادی به خریداران افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید