خبرنگاران آذربایجان شرقی نیازمند اجرای سند جامع پیشگیری از خشونت است

به گزارش مبصر کلاس، تبریز-خبرنگاران- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: این استان نیازمند اجرای سند جامع پیشگیری از خشونت است.

خبرنگاران آذربایجان شرقی نیازمند اجرای سند جامع پیشگیری از خشونت است

احمد موقری روز یکشنبه در جمع مبصر کلاس با اشاره به اینکه دستگاه های مسوول مکلف به اجرای سند جامع پیشگیری از خشونت هستند، افزود: در صورت تحقق سند جامع پیشگیری از خشونت در استان می توانیم بسیاری از نتایج زیان باری که در نتیجه درگیری ها به وجود می آید، را کاهش دهیم.

وی از تکمیل مراحل پایانی سند جامع پیشگیری از خشونت در استان اطلاع داد که خروجی تصمیم هیات اندیشه ورز استان بوده و بیش از 15 دستگاه برای اجرای آن موظف شده اند.

موقری گفت: لازمه اجرای دقیق این سند راه اندازی دبیرخانه است که پس از تشکیل دبیرخانه طی روزهای آینده در فرمانداری تبریز، وظایف برنامه های اجرایی طی ابلاغیه ای به دستگاه ها ارسال خواهد شد و پس از آغاز برنامه ها و ارسال ابلاغیه ها به وسیله این معاونت، وظایف محوله پیگیری خواهد شد.

وی با بیان این که جرایم مرتبط با خشونت در استان آمار بالایی دارد، افزود: با مشارکت دستگاه های مرتبط کوشش می گردد میزان خشونت در جامعه کاهش یابد.

موقری ادامه داد: جرایمی همچون توهین و اهانت، تهدید، نزاع دسته جمعی، ایراد ضرب و جرح عمدی به لحاظ فراوانی در سال گذشته و امسال جزو جرایم اولویت دار و نخست آذربایجان شرقی بوده است.

وی افزود: با توجه به آمار جرایم مرتبط با خشونت، با تدوین سند فوق ضمن برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی در راستای ارتقای تاب آوری اجتماعی کوشش خواهد شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: جرایمی که در حوزه خشونت اتفاق می افتد مثل درگیری های خیابانی بر سر پارک خودرو، سبقت و تصادف جرایم سنگینی نیستند اما گاهی منجر به بروز حوادث ناگوار می گردد.

موقری با بیان اینکه بر اساس مبانی دین اسلام بر خویشتن داری در زمان خشم و عصبانیت توصیه شده است، بر ضرورت فرهنگ سازی در کاهش میزان خشونت در جامعه تاکید نمود و گفت: سند جامع پیشگیری از خشونت استان در سه محور طراحی و پیش بینی شده است که به ترتیب شامل محورهای پیشگیری های همگانی، پیشگیری های انتخابی و پیشگیری های موردی است.

وی افزود: در این راستا دستگاه قضایی نیز وظیفه راهبری و نظارت را برعهده دارد تا به اهداف معین شده در سند برسیم و شاهد کاهش میزان خشونت در جامعه باشیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آذربایجان شرقی نیازمند اجرای سند جامع پیشگیری از خشونت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آذربایجان شرقی نیازمند اجرای سند جامع پیشگیری از خشونت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید