خبرنگاران بیماران سرطانی ایران هدف تحریم های آمریکا

به گزارش مبصر کلاس، تهران-خبرنگاران- فرانس 24 در گزارشی از یک واحد تولیدی دارویی در استان البرزنشان می دهد که چگونه تحریم های ضد ایرانی آمریکا، مردم عادی و بخش دارو و درمان و تجهیزات پزشکی به ویژه تامین داروی بیماران سرطانی را هدف قرار داده است.

خبرنگاران بیماران سرطانی ایران هدف تحریم های آمریکا

تارنمای فرانس 24 در گزارش خبری امروز(دوشنبه) خود از یک واحد فراوریی دارویی در کرج می نویسد: این واحد فراوریی دارو 600 پرسنل دارد و در حالی که ایران تحت فشار سنگین تحریم ها قرار گرفته است کوشش می نماید تعدادی از داروهای بیماران سرطانی را فراوری کند اما با محدودیت های متعددی دست و پنجه نرم می نماید.

این تارنما از قول، رضا مصطفوی مدیر این واحد فراوریی می افزاید: در حال حاضر، ما با مسائل بسیاری روبرو هستیم. برای نمونه به دلیل تحریم ها، معمولا نمی توانیم پول انتقال دهیم یا تأمین نماینده حاضر به فروش ماشین آلات مورد احتیاج ما نیستند. ظاهرا و روی کاغذ، تحریم های آمریکا، در موارد انسان محبت آمیز از مجازات های ایالات متحده معاف هستند، اما در عمل بانک ها برای اینکه مشمول مجازات های احتمالی نشوند و تحت پیگرد قرار نگیرند، تمایل ندارند با ایران معامله نمایند و می خواهند میزان معامله با ایران به حداقل برسد. اکنون تعمیر قطعات ماشین های ما یک مشکل بزرگ است. ما به قطعات جدید برای دستگاههای خودمان احتیاج داریم.

فرانس 24 در بخش بعدی به مسئله ویروس کرونا در ایران می پردازد و در این باره می نویسد: با ورود این ویروس و گسترش آن در ایران، مردم برای یافتن دارو کوشش می نمایند. موضوعی که کاملا به تحریم های آمریکا علیه ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران از سال 2018 گره خورده است. ایران نیز در تلافی تعهدات خود را گام به گام کاهش داد.

این خبرگزاری در بخش بعدی از قول مدیر این واحد فراوریی می نویسد: شش ماه گذشته ما دیگر نتوانسته ایم دارویی که برای درمان سرطان خون لازم است، فراوری کنیم.

چرا که مدتی است نتوانسته ایم مواد آن را وارد کنیم، بنابراین خط فراوری ما در حال حاضر متوقف شده است. البته ما امیدواریم بتوانیم خودمان با یک بیورآکتور بسیار بزرگ ماده موثره این دارو را فراوری کنیم اما به دلیل تحریم ها مسائل تقریباً غیرقابل روبرو هستیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیماران سرطانی ایران هدف تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیماران سرطانی ایران هدف تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید