خبرنگاران دوشنبه های سالمندی در پایتخت، مجازی اجرا می گردد

به گزارش مبصر کلاس، تهران-خبرنگاران- مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: طرح دوشنبه های سالمندی با توجه به شرایط اپیدمی بیماری کرونا در پایتخت، هر هفته با موضوع یکی از مناطق 22گانه، در بستر فضای مجازی اجرا می گردد.

خبرنگاران دوشنبه های سالمندی در پایتخت، مجازی اجرا می گردد

زینب نصیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار مبصر کلاس، هدف از اجرای این طرح را ارتقای نشاط و مشارکت اجتماعی سالمندان، حساس سازی عموم جامعه به ویژه مدیران ارشد شهری و سایر سازمان های مرتبط نسبت به پدیده سالمندی و ارتقای همدلی و همبستگی در سطح جامعه عنوان نمود.

وی اظهارداشت: اجرای طرح دوشنبه های سالمندی سال جاری با توجه به شرایط اپیدمی بیماری کرونا در پایتخت به صورت حضوری امکان پذیر نیست و بر این اساس هر هفته با موضوع یکی از مناطق 22گانه، در بستر فضای مجازی به صورت زنده به وسیله صفحه مجازی اداره کل سلامت شهرداری تهران به نشانی labkhande-salamat1 و صفحه مجازی اداره های سلامت منطقه میزبان پخش می گردد.

نصیری گفت: این طرح، 28مهرماه به میزبانی منطقه 8 با اجرای برنامه های متنوعی شامل معرفی بازیکده سالمندی در سطح بوستان های شهر تهران، حضور کارشناس علمی، باشگاه خنده، نمایش طنز و سیاه بازی، گروه کر سالمندی افتتاح شد و تا هشتم دی به مدت 11هفته ادامه خواهد داشت .

مدیرکل سلامت شهرداری تهران اضافه کرد: طرح دوشنبه های سالمندی، پنجم آبان با موضوع منطقه 12، 12 آبان با موضوع منطقه 13، 19 آبان با موضوع منطقه 16، 26 آبان با موضوع منطقه سه، سوم آذر با موضوع منطقه 6، دهم آذر با موضوع منطقه 9، 17آذر با موضوع منطقه 21، 24 آذر با موضوع منطقه یک، یکم دی با موضوع منطقه 15 و هشتم دی با موضوع منطقه 22 به صورت مجازی اجرا می گردد.

917هزار سالمند در پایتخت

نصیری با اشاره به اینکه براساس آمار سرشماری سال 95، پایتخت، 917هزار و 438 سالمند دارد، اظهارداشت: براساس پیش بینی رشد جمعیت، 21 تا 25 درصد از کل جمعیت ایران در سال 1430 را سالمندان تشکیل خواهند داد بنابراین، با توجه به افزایش جمعیت سالمند، توجه به پدیده سالمندی در برنامه ریزی شهری در راستای تحقق شهر دوستدار سالمند بسیار مهم و لازم است.

وی گفت: سالمندی دوران حساسی از زندگی است و توجه به مسایل و نیازهای این مرحله یک ضرورت اجتماعی است و نباید این دوران را مساوی با ناتوانی و بیماری در نظر گرفت.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران اضافه کرد: با توجه به اینکه سالمندان نسبت به سایر گروه های سنی ویژگی های زیستی-جسمی، روانی- عاطفی، اقتصادی- اجتماعی و خانوادگی ناهمگونی دارند، نیازمند برنامه ریزی های متنوعی در تمامی جنبه های اجتماعی، فرهنگی و.. برای این قشر هستیم.

نصیری اعلام کرد: اجرای طرح دوشنبه های سالمندی با اختصاص یک روز در هفته به سالمندان شهر، بستری برای حضور بهتر و بیشتر آنان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و هنری خواهد بود که در سال های گذشته نیز این طرح با موضوع کانون های سالمندان در 352 محله پایتخت در سطح کانون ها و بوستان ها برای مشارکت و حضور بیشتر و موثر سالمندان در شهر اجرا شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دوشنبه های سالمندی در پایتخت، مجازی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دوشنبه های سالمندی در پایتخت، مجازی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید