خبرنگاران صید ماهی در سقز شروع شد

به گزارش مبصر کلاس، سنندج - خبرنگاران - رییس اداره جهاد کشاورزی سقز از شروع فصل صید ماهی در دریاچه سد شهید کاظمی این شهرستان اطلاع داد و گفت: سالانه بیش از 2 هزار تن ماهی در شهرستان سقز فراوری می گردد.

خبرنگاران صید ماهی در سقز شروع شد

محمد نافع علایی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار مبصر کلاس گفت: صید ماهی در دریاچه سد شهید کاظمی شهرستان سقز، به روش صید گروهی و به صورت مدیریت واحد توسط تعاونی های صیادی شهرستانهای سقز، بوکان و شاهین دژ شروع شد.

وی اضافه نمود: روش صید گروهی که چند سالی است توسط تعاونی صیادان سقز اجرایی شده، یاری شایانی به حفظ و بازسازی ذخایر آبزی پروری دریاچه های این شهرستان می نماید.

علایی نیا اضافه نمود: با پیوستن تعاونی های صیادی شهرستان های بوکان و شاهین دژ به این فرایند، انتظار می رود ضمن برطرف بعضی ناهماهنگی های سنوات گذشته، گام های موثرتری نیز در راستای حفاظت و استفاده مطلوب از ذخایر دریاچه برداشته گردد.

رییس اداره جهاد کشاورزی سقز به فعالیت تعاونی های مذکور در این دریاچه که منجر به اشتغال مستقیم بیش از 350 نفر می گردد، اشاره نمود و گفت: شهرستان سقز با فراوری سالیانه بیش از دو هزار تن محصولات آبزی، دارای رتبه اول استانی در این زمینه می باشد.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران صید ماهی در سقز شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صید ماهی در سقز شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید