رونق ایده های پول ساز بر بستر فناوری

به گزارش مبصر کلاس، سمنان- خبرنگاران- یکی از رویکردهای جدید برای ایجاد اشتغال جوانان توجه به کسب و کارهای اینترنتی، بر پایه بستر مناسب زیرساختی و پیشرفت های روز افزون فناوری در کشور است که دولت تدبیر و امید با باور این موضوع در سال های اخیر قدم های مثبتی در این بخش برداشته است.

رونق ایده های پول ساز بر بستر فناوری

به گزارش مبصر کلاس، اواخر سال 2006 میلادی با ورود اینترنت پرسرعت به شبکه های ارتباطی دنیای و به روز رسانی تلفن های همراه هوشمند تحول بزرگی در کسب و کار فضای مجازی در دنیا شکل گرفت، اما در ایران با تاخیر در سال های گذشته با ورود نرم افزارهای موبایلی و افزایش سرعت اینترنت، ظرفیت و نقاط ضعف و قوت این رویکرد جدید اشتغال آفرین نمایان شد.

تاکنون بیش از 33 هزار نوع کسب و کار اینترنتی در کشور شناسایی شده که اعطای روزافزون مجوز در این بخش می تواند به توسعه مالی و کاهش آمار بیکاری در کشور تاثیرگذار باشد.

در دولت تدبیر و امید ده ها هزار نوع شغل با توجه به اهمیت شبکه های اجتماعی در کشور ایجاد شد که توسعه این بخش در چارچوب قانون می تواند رونق مالی سرشاری را نصیب کشور کند.

به باور کارشناسان اکنون 1.5 درصد از خریدهای روزانه مردم در کشور به صورت اینترنتی انجام می گردد که با توجه به نوپا بودن این فناوری های جدید این عدد و رقم در کشور به نسبت کشورهای پیشرفته دنیا آمار خوبی است.

براساس آمار، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان این استان در زمینه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه سال متوالی بعد از تهران در رتبه دوم کشور نهاده شده است و شهرها، جاده های اصلی و ریلی استان سمنان دارای پوشش 100 درصدی و جاده های فرعی نیز دارای پوشش80 درصدی تلفن همراه هستند.

این اداره کل 370 هزار مشترک تلفن ثابت، و 117 سامانه پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از 90 دفتر آی.سی.تی در مناطق روستایی ارایه خدمات می نمایند و اکنون یک میلیون و 200 هزار مشترک تلفن همراه در این استان وجود دارد.

اجرای طرح دولت الکترونیک و رونق کسب و کارهای اینترنتی با توجه به فراهم بودن زیرساخت های ارتباطی و پوشش 100 درصدی مناطق شهری، ریلی و جاده ای در سمنان می تواند فصل جدیدی را برای ایجاد اشتغال پایدار در استان باز کند.

با توجه به اینکه سمنان از نظر وسعت ششمین استان وسیع کشور است، توسعه شبکه های اینترنتی می تواند به فروش برخط صنایع دستی، انواع محصولات دامی و کشاورزی و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری و طبیعی برای جذب گردشگر یاری شایانی کند.

** خرید و فروش برخط کالا در سمنان سرعت می گیرد

رئیس اتاق اصناف شهرستان سمنان گفت: با توجه به ورود شرکت های دانش بنیان، خرید و فروش برخط کالا در استان سمنان سرعت می گیرد.

احمد اخلاقی اضافه نمود: اکنون 1.5 تا 2 درصد از مجموع کالاهای قابل عرضه در بازار مرکز استان به صورت برخط عرضه می گردد که با هوشمند سازی شبکه های اطلاع رسانی و فروش از سوی اصناف این رقم در مرکز استان می تواند رشد چشمگیری در سال های آینده داشته باشد.

وی توضیح داد: اکنون سه تا پنج درصد از عرضه کالاها در بازار استان به صورت غیرمستقیم و بدون حضور مشتری در فروشگاه انجام می گردد که این رقم نسبت به آمار کشور مطلوب است.

اخلاقی اضافه نمود: اجرای طرح دولت الکترونیک و رونق کسب و کارهای اینترنتی می تواند در میان مدت به کاهش آمار بیکاری در استان سمنان منجر گردد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان سمنان گفت: رونق ایده پردازی های پولساز در چارچوب قانون و به روز شدن اصناف برای خرید و فروش کالا می تواند به رونق کسب و کار در استان بینجامد.

**صنعت سمنان احتیاجمند بازاریابی اینترنتی

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان گفت: رونق بخش صنعت استان و افزایش فروش کالاهای واحدهای فراوریی استان احتیاجمند بازاریابی های اینترنتی است.

رستم سعداللهی اضافه نمود: اکنون بسیاری از شرکت های خارجی به وسیله فضای مجازی در کشور فعالیت دارند و فعالان مالی ایران هم می توانند با افزایش شناخت در ارتباط با کسب و کارهای اینترنتی برای رونق مالی در کشور گام های عملیاتی بردارند.

وی توضیح داد: توسعه و حمایت از فضای مجازی احتیاجمند باور قلبی و جمعی مسئولان است و یکی از مولفه های افزایش فروش کالا در بخش صنعت و معدن بازاریابی و توجه به فروش برخط کالا است.

سعداللهی ادامه داد: به معنی واقعی زیرساخت های دولت الکترونیک در استان سمنان فراهم است و با برگزاری کلاس های آموزشی می توان این بخش از اقتصاد استان را شکوفا کرد.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان گفت: حلقه مفقوده در توسعه استان توجه به کسب و کارهای اینترنتی است و با هم افزایی دولت و بخش خصوصی و اشتغال آفرینی در این بخش می توان آمار بیکاری در استان را روز به روز کاهش داد.

** احتیاج ضروری تعاونی های سمنان به فروش برخط کالا

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: تعاونی های استان برای عرضه محصولات باکیفیت خود احتیاج ضروری به فروش برخط کالاهای فراوری خود دارند.

احسان عباسپور اضافه نمود: اکنون 108 تعاونی در قالب چهار گروه فراوریی، زنان، روستایی و کشاورزی در استان سمنان فعال است که با توسعه کسب و کارهای اینترنتی می توان گره از کار این قشر از جامعه باز کرد.

وی اضافه نمود: در کنار توجه به فراوری در تعاونی ها به مقوله فروش و معرفی کالا هم باید توجه داشت، با توجه به اینکه روستاییان استان می بایست کیلومترها از مناطق روستایی به شهر برای فروش محصولات خود در حرکت باشند، پوشش 100 درصدی اینترنت در مناطق دوردست استان و فراهم بودن فروش برخط محصولات می تواند به رونق و افزایش انگیزه کارکنان در این بخش منجر گردد.

وی توضیح داد: اکنون در مناطق شهری بسیاری از افراد خواستار خرید محصولات لبنی و کشاورزی درجه یک هستند، اما به دلیل دوری از مناطق روستایی و فراورینماینده، این محصولات شاید سال های زیاد از چشیدن طعم بسیاری از محصولات لبنی و کشاورزی روستاییان استان محروم باشند.

عباسپور گفت: با رونق کسب و کارهای اینترنتی، فروشنده و خریدار کالا با یک جست و جوی کوتاه در فضای مجازی با یکدیگر ارتباط برقرار می نمایند و محصولات به آسانی هرچه تمام تر به فروش می رسد.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: زیرساخت های توسعه کسب و کارهای اینترنتی با ورود اینترنت های پرسرعت در مناطق شهری و روستایی استان فراهم است که با افزایش شناخت کاربران از این ظرفیت می توان برای فعالیت روزافزون روستاییان و عشایر در این بخش اقدام کرد.

** اینترنت پرسرعت و رونق گردشگری

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اینترنت پرسرعت و توجه به کسب و کارهای اینترنتی می تواند در کوتاه مدت با فراهم کردن زیرساخت ها به رونق بخش گردشگری در استان منجر گردد.

غلامرضا کاتب اضافه نمود: صنایع دستی، محصولات لبنی و کشاورزی و انواع محصولات فراوریی در استان سمنان احتیاجمند معرفی است که با حمایت از کسب و کارهای اینترنتی می توان در این بخش گام های موثری برداشت.

وی توضیح داد: فعالان این بخش احتیاجمند حمایت همه جانبه دولت دارند و با دستگاه های اجرایی و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان برای برطرف چالش های پیش رو این فعالان برای سال جدید در کوشش باشد.

وی توضیح داد: در سال رونق فراوری باید ابعاد مختلف اقتصاد کشور شکوفا گردد و توجه به کسب و کارهای اینترنتی نماد واقعی تحقق شعار سال است.

کاتب ادامه داد: تسهیل در اعطای مجوز فعالیت کسب و کارهای اینترنتی و همچنین فعالیت در این بخش در چارچوب قانون می تواند به رونق مالی در کشور منجر گردد.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از فعالیت های بخش روستایی و عشایری استان به دلیل نبود بازار فروش تعطیل شد که توجه به فروش برخط می تواند رونق را به این بخش از اقتصاد استان برگرداند.

** تاکید رئیس جمهوری به رونق کسب و کارهای اینترنتی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: کسب و کارهای اینترنتی با توجه به فراهم بودن زیرساخت های ارتباطی برای تحقق شعارسال و رونق فراوری در استان رونق می گیرد.

سید مسعود میررضایی اضافه نمود: رئیس جمهوری برای سال 98 به افزایش رونق کسب و کار در فضای مجازی تاکید دارند و وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات برای تحقق این رویکرد در کوشش است.

وی اعلام نمود: نشست های شورای راهبردی رونق و توسعه کسب و کار ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان برای تحقق شعار رونق فراوری به ریاست حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور مالی استانداری در امسال برگزار می گردد.

وی ادامه داد: برگزاری 6 نشست تخصصی و 10 نشست کارشناسی برای هم اندیشی و تقویت ظرفیت های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان برای تحقق شعار سال برنامه ریزی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان اضافه نمود: استان از نظر شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه سال متوالی بعد از تهران در رتبه دوم کشور نهاده شد و به معنی واقعی زیرساخت ها برای توسعه کسب و کارهای مجازی در سمنان فراهم است.

** اتصال 100 روستای سمنان به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با بیان اینکه تاکنون 281 روستای بالای 20 خانوار استان از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند، گفت: اجرای طرح پهن باند برای اتصال 100 روستای بالای 20 خانوار دیگر استان به اینترنت در سال 98 برنامه ریزی شده است.

میررضایی اضافه نمود: طرح فیبر نوری براساس دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در 300 کیلومتر از راه های روستایی استان سمنان در سال 98 اجرا می گردد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان اعلام نمود: همچنین برای تحقق شعار رونق فراوری به کارگیری نیروهای جوان و متخصص در دستور کار نهاده شده است و حمایت از شرکت های شتاب دهنده و اعطای تسهیلات 15 میلیارد ریالی به این شرکت ها برای سال 98 انجام خواهد شد.

7339/6103/7408

منبع: ایرنا

به "رونق ایده های پول ساز بر بستر فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق ایده های پول ساز بر بستر فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید