سئو چیست و چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟

به گزارش مبصر کلاس، روزانه 5/3 میلیارد جستجو در گوگل انجام می گردد! آماری به این بزرگی بدون شک نشان می دهد که در حال حاضر مردم به صورت آنلاین چیزهایی که کسب و کار شما ارائه می دهد را جستجو می نمایند. اما چگونه می توان از تمام این پتانسیل موجود بهره برد؟

سئو چیست و چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟

در این مرحله ارتباط با افراد متخصص در زمینه سئو و آموزش سئو اهمیت خود را نشان می دهد.

سئو چیست؟

سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) می باشد. سئو یک رشته بازاریابی دیجیتال است که در سال های اخیر به سرعت رشد یافته است. به عبارت ساده تر، سئو عملی است که در آن از موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ استفاده می کنید تا بازاریابی کسب و کار خود را انجام دهید و برند خود را در معرض دید میلیاردها انسان که روزانه در حال جستجو آنلاین هستند، قرار دهید.

وقتی که موتورهای جستجو مثل گوگل روش تبلیغات پولی را پیشنهاد می دهند، سئو چیزی است که شما می توانید بدون پرداخت هزینه تبلیغات می گردد، از آن بهره ببرید.

تاثیر سئو

سئو قسمتی از استراتژی عظیم بازاریابی دیجیتال و همچنین بخش جدانشدنی آن به حساب می آید. فعالیت های زیادی وجود دارد که شما می توانید با سرمایه گذاری در آن ها کسب و کار خود را بوسیله اینترنت گسترش دهید:

  • رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی ویدیویی/یوتیوبی
  • تبلیغات فیسبوک
  • تبلیغات لینکدین

لیست بالا را حتی می توان بیشتر گسترش داد. یک چیز جالب که سئو را از دیگر روش های بازاریابی دیجیتال متمایز می نماید این است که مردم در حال جستجو چیزی هستند.

اگر شما تبلیغات در فیسبوک بخرید، اساسا سبب اختلال و پرتی حواس شخصی می شوید که به صورت بی هدف در حال پرسه زنی در صفحات است. اگر شما در اینستاگرام پست هایی بگذارید، مردم صرفا پست شما را در حال گذر از میان صدها پست دوستانشان می بینند. بنابراین، ممکن است پیروز به جلب توجهشان نشوید.

در مقابل، وقتی کسی به سراغ موتور جستجو می رود، در حال جستجو چیزی است. در اینجاست که سئو تاثیر خود را نشان می دهد.

در واقع، سئو به معنای قرار دادن خود در مقابل سوال های مردم و پیشنهاد راهکار است.

چند نفر از موتورهای جستجو استفاده می نمایند؟

32/2 میلیارد کاربر فیسبوک وجود دارد.1 میلیارد نفر هم در اینستاگرام فعال هستند. اما هیچکدام از این ها به آمار جستجوهایی که روزانه انجام می گردد نزدیک نیست. تقریبا 5/3 میلیارد جستجو روزانه در حال اجرا است. بیشتر ترافیک صفحات وب در اینترنت ناشی از موتورهای جستجو می باشد.

به ازای هر 100 نفری که وارد اینترنت می شوند، 93 نفر آنها آغاز به جستجو می نمایند.

آن ها چیزی که به دنبالش هستند را در نوار جستجو تایپ می نمایند. بر روی دکمه جستجو کلیک می نمایند و وب سایت های بی شماری به عنوان نتایج ظاهر می شوند. این نتایج بر اساس کوشش موتور جستجو به منظور متصل کردن درخواست جستجوی شخص به مناسب ترین و مفیدترین صفحات وب است. شما احتمالاً با این فرآیند آشنا هستید ، زیرا روزانه از بسیاری از موتورهای جستجو، همچون بسیاری از مردم دنیا، استفاده می کنید. هنگامی که آنها یک سؤال را تایپ و ارسال می نمایند، چیزی شبیه به این را مشاهده خواهند کرد:

همانطور که قابل مشاهده است، بیش از نتایج یک جستجوی ساده در این صفحه وجود دارد و به چند روش مختلف می توان کسب و کار خود را به مردم عرضه کرد:

  • تبلیغات پولی: اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که برای یک جستجوی معین نشان داده می شوید، می توانید در Google Ads سرمایه گذاری نموده و بابت هر کلیک دریافتی، مبلغی پرداخت کنید.
  • رتبه بندی ارگانیک (غیر پولی): هر چیز دیگری که در صفحه مشاهده می کنید همان چیزی است که ما از آن به عنوان ارگانیک یاد می کنیم. به عبارت دیگر، برای این نتایج مبلغی پرداخت نمی گردد بلکه کسب هم می گردد. اینها نتایجی هستند که بیشتر افراد هنگام صحبت درباره سئو به آنها اشاره می نمایند.

ممکن است تبلیغات پولی را که به عنوان PPC) Pay Per Click) یا حتی SEM) Search Engine Marketing) یاد می شوند، شنیده باشید. در این پست ما در خصوص بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک صحبت خواهیم کرد، اگرچه Google Ads می تواند گزینه تبلیغاتی دیجیتالی مطلوب برای کسب و کار شما باشد.

چگونه سئو بر کسب و کار ما تاثیر می گذارد؟

به سوال اصلی برگردیم. پاسخ واقعی این است: اگر شما در موتورهای جستجو رتبه خوبی ندارید، تأثیری در کسب و کار شما هم نمی گذارد. در واقع شما هر روز 5/3 میلیارد فرصت را از دست می دهید.

اما اگر در موتورهای جستجو رتبه بندی می شوید، تاثیر آن می تواند بسیار زیاد باشد. هر ماه می توانید هزاران بازدید نماینده اضافی در وب سایت خود داشته باشید. اگر سایت شما در تبدیل ترافیک به لید (Lead generation، فرایند جذب مخاطب) خوب است، شما می توانید هر ماه صدها لید (Lead، در خصوص کسانی به کار می رود که به هر صورت و روشی با محصول یا خدمات یک سازمان آشنا شده اند و برای کسب اطلاعات به آن سازمان مراجعه می نمایند، مخاطب یا مشتری راغب) داشته باشید. اینگونه است که سئو بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد. پس تأثیر سئو بسیار زیاد است.

هدف سئو چیست؟

برای بیشتر مشاغل، هدف سئو کسب مخاطب از موتورهای جستجو است، به وسیله:

  • افزایش ترافیک ارگانیک
  • بهبود رتبه بندی کلیدواژه ها
  • کسب صندلی صفحه اول گوگل برای کلمه کلیدی های بیشتر

به منظور به دست آوردن لیدها، به ترافیک ارگانیک احتیاج دارید و برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک، باید برای کلیدواژه هایی که مخاطبان در جستجوی آنها هستند، رتبه بالایی داشته باشید.

کلیدواژه چیست؟

کلیدواژه یک کلمه یا رشته ای از کلمات است که کسی در موتور جستجو تایپ می نماید. این می تواند چگونگی پخت مرغ بدون سوزاندن ماهی تابه و یا لیست وکیل های خانوادگی در نزدیکی یک منطقه باشد. مؤلفه کلیدی سئو این است که اطمینان بدهد که وب سایت شما برای کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کارتان، بهینه می گردد.

برعکس، هر چه کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می شوید بیشتر باشد، شانس بیشتری خواهید داشت و احتمال اینکه افراد بیشتری به وسیله سایت با کسب و کار شما آشنا شوند، بیشتر می گردد.

چگونه می توانید رتبه خود را بهبود دهید؟

موتورهای جستجو مانند گوگل برای نشان دادن نتایج جستجوی یک کاربر، هزاران عامل را در نظر می گیرند. در خصوص این که چه عواملی دقیقا مورد آنالیز گوگل قرار می گیرد، بحث زیادی وجود دارد که ما به همه آنها نمی پردازیم، اما در اینجا دو عامل مهم بیان شده است:

  • ارتباط محتوا به جستجو
  • کیفیت و کمیت لینک ها به صفحه

به عنوان یک کسب و کار محلی، عامل اصلی دیگر سیگنال های محلی است. این ها شامل Google My Business listing، سایتیشن ها (Citations)، ریویوها (Reviews) و موارد دیگر می گردد.

ما می توانیم ساعت ها کوشش کنیم تا الگوریتم جستجوی گوگل را بشکنیم. اما در آخر، این دو عامل همچنان مهمترین عوامل هستند. اگر می خواهید در گوگل رتبه بهتری کسب کنید، مطالبی را که برای جستجوگر مناسب و با ارزش باشد، بنویسید و بک لینک (Backlink، لینک های ورودی به یک صفحه اینترنتی) به دست آورید. اگر می خواهید در این حوزه جذاب به یک متخصص حرفه ای تبدیل شوید می توانید در دوره های آموزش سئو آزمایشگاه تخصصی سئو شرکت کنید.

بهترین عمل های سئو

منابع بی شماری در وب برای یاری به شما در آغاز کار وجود دارد، اما در اینجا فقط به چند نکته پایه اشاره می کنیم:

  • اطمینان حاصل کنید که یک وب سایت با کاربری و نویگیشن آسان دارید.
  • محتوای منحصر به فردی را ایجاد کنید که برای مخاطب شما مفید باشد.
  • از کلیدواژه هایی در سایت خود بهره ببرید که مخاطبان در جستجوی آن هستند.
  • تگ های عنوان (Title) و متا دیسکریپشن (Meta Description) ایجاد کنید.
  • محتوای خود را در شبکه های رسانه های اجتماعی و با اینفلوئنسر ها به اشتراک بگذارید.
  • ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console را پیاده سازی کنید تا به شما در پیگیری پیشرفت تان یاری نمایند.
  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما پر از خطاهای فنی نیست.

عدم وجود و یا وجود یک استراتژی سئو ضعیف، تأثیر مستقیمی بر درآمد، سود و زیان شما دارد و با گذشت زمان، این اثر عظیمتر می گردد. اگر وب سایت شما قلب استراتژی بازاریابی شماست، یک استراتژی سئو سالم همچون رگی است که خون را پمپ می نماید. این ممکن است فقط یک قطعه از استراتژی شما باشد، اما بدون آن هیچ کس محتوای شما را پیدا نمی نماید و در خصوص کسب و کار شما اطلاعاتی کسب نمی نماید.

اگر شما در سئو سرمایه گذاری نکنید، عظیمترین فرصت خود را برای استفاده از ترافیک وب سایت، رها نموده اید. این بدان معناست که ترافیک، لیدها و فروش از میان انگشتان شما خواهد لغزید. اثر سئو را دست کم نگیرید و از دست ندهید.

اگر پیدا کردن نیروی متخصص سئو برای شما سخت است می توانید خودتان موارد سئوی سایت را به دست بگیرید وبا گذراندن چندین دوره آموزش سئو شرایط ترافیک سایتتان را بهبود ببخشید.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک

به "سئو چیست و چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئو چیست و چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید